Friday, June 3, 2016

Jelajah Bahasa Minoriti

Assalamualaikum


Sekian lama tidak menulis. Hari ini terdetik dihati untuk mencoret sesuatu yang indah agar tidak lapuk dimamah fikiran.

 Program Jelajah Bahasa Minoriti telah dijalankan pada 14 dan 15 Mei 2016 dilaksankan oleh pelajar yang mengambil kursus Bacelor Sastera Bahasa dan Linguistik Melayu.

Dibawah subjek Sosiolinguistik dan Falsafah Bahasa Melayu pelajar meneroka dan mendalami masyarakat sejurus dengan pengertian sosiolinguistik iaitu masyarakat dan bahasa. Setiap kata yang dilontar mempunyai falsafah yang tersendiri. Menurut ahli bijaksana, tidak perlu terbang merata dunia, kerana melangkah saja keluar ke halaman rumah juga sudah ada falsafahnya.


Ekspedisi ini disertai seramai 106 orang pelajar dan seorang pensyarah. Lokasi kajian yang telah dipersetujui bersama iaitu Hutan Lipur Kuala Woh, Tapah, Perak yang mana terdapatnya masyarakat minoriti. Masyarakat minoriti yang menjadi fokus kajian kali ini masyarakat asli semai. Masyarakat asli di negara yang tidak ramai tahu kewujudan mereka menyebabkan terdapat jurang antara kita. Namun keistimewaan mereka menambahkan lagi variasi sesuai dengan jolokan masyarakat majmuk di Malaysia.







Bahasa Semai kini telah diangkat sebagai bahasa akademik mendorong kami sebagai pejuang bahasa lebih bertanggungjawab memelihara keindahan bahasa. Kata dalam bahasa asli ini tidak sebanyak kata dalam bahasa melayu yang mencecah berjutaan kata. Kami difahamkan bahasa Semai ini hanya mempunyai lebih kira 2000 - 3000 kata saja. Selebihnya hanya menggunakan bahasa alam.

Pengalaman 2 hari 1 malam bersama masyarakat ini tidak dapat dilupa. Pelbagai pengalaman hidup dan petua - petua yang dikongsi kepada kami. Selain itu, sebagai kumpulan pejuang bahasa, dapat mengeratkan lagi silaturrahim. Dalam tempoh pengajian yang agak singkat belum tentu semangat kekitaan dapat dipupuk tanpa usaha, kerjasama sebegini rupa.




Kami mengambil kesempatan yang ada singgah sebentar ke Air Terjun Lata Iskandar sebagai aktiviti riadah sebelum berangkat pulang ke kampus. Kenangan sepanjang ekspedisi ini banyak mengajar kami erti kehidupan. Kehidupan masyarakat yang berbeza - beza mengindahkan lagi keharmonian hidup di Malaysia.


 



_________HILANG BAHASA HILANGLAH BANGSA__________

sorry if i love you

Tuesday, April 19, 2016

Rapuh sebuah hati

Assalamualaikum

Waaa begitu lama tidak menulis
Bila hati sdh rapuh mula mencari sesuatu yang mampu memahami
Mula mencari ruang utk berkata tanpa bunyi

Hati selembut kapas 
Begitu mudah utk hancur kecut kotor jika terus terbiar tanpa sebarang penjagaan yg rapi
Hati yang mengatasi setiap gerak laku dlm kehidupan

Kadang kala kita mula berfikir
Banyak hati yang kita perlu kasihi sayangi
Tapi kita sering lupa bahawa kita juga ada sebuah hati yg perlu dijaga

Hati tanpa pengisian yang utuh
Umpama sebuah bakul yang berlubang2
Setiap hari diisi dgn air dgn harapan segera penuh

Rapuh sebuah hati apabila ujian dtg melimpah ruah
Sehingga hati yg rapuh mulai berbisik
Kenapa semua ini jd thdpku? Knp ? Knp? Knp? Dan terus menyalahkan diri sendiri

Manusia biasa
Tidak lari drpd kelemahan
Adanya sang penghasut mjadi manusia bertambah lemah 

Hati hati dgn hati
Kerana hati yg kecil boleh mengatur melakar kehidupan yg besar

_____to be continue______

sorry if i love you

Friday, December 25, 2015

hati mohon sado

Assalamualaikum

semester mengajar hati saya untuk terus sado menghadapi pelbagai dugaan
kekadang tak sempat nak fikir satu, dah mai satu lagi
masa tu juga rasa hakak punya jantung mcm tengah join sukan sea
hari demi hari ada saja yang tak kena. ada saja yang menggangu gugat kesabaran

namun benarlah biarlah masa yang menentukan
hari demi hari dilalui setabah yang boleh
bersangka baik semua pasti ada pengakhiran
setiap yang pahit pasti ada manis di penghujungnya



now busy untuk perjuangan akhir utk semester ni. doakan sy berjaya


sorry if i love you

Friday, October 9, 2015

Dunia bahasa yang indah

Assamualaikum

fuhhh sedar tak sedar dah separuh perjalanan aku dalam dunia bahasa ini. mulanya hakak memang tak pernah terfikir untuk melalui dunia kebahasaan.

namun perancangan Allah sebaik2 perancangan.
teringat lagi waktu mula2 menerima tawaran kemasukan ke universiti, sujud syukur bertalu2.
setiap orang mempunyai nasib masing2

macam hakak sendiri, utk melangkah ke menara gading merupakan satu impian yang tak terhingga dalam hidup . satu2 nya harapan utk membahagiakan kedua mama dan papa.

hakak juga bukan berasal dari keturunan sarjana yang bijak pandai. straight A's, tidak..
mama dan papa hakak bukan golongan yang memiliki pendidikan tinggi . namun merekalah inspirasi hakak.

ujian demi ujian dalam menuntut ilmu. hampir kecundang di tengah jalan. tapi mama berpesan "kalau bukan hakak yang membawa segulung ijazah utk mama, siapa lagi?" tersentuh lembut kalbu lalu pecah empayar mata.

memang hidup hakak penuh rendaman air mata. tetapi air mata itulah yang menguatkan hati yang rapuh.

dalam dunia bahasa inilah hakak banyak belajar erti kehidupan. puisi, seloka, pantun org dulu2 penuh dgn pengajaran. penuh makna tersurat dan tersirat yang mampu menyedarkan generasi2 muda kini jika diamati dgn kesungguhan.

hari ini, seperti yg hakak katanya, hakak hampir menuju ke penghujung sebuah jihad. doakan perjalanan hakak mengejar cita2.

hidup di tempat org takkan sama hidup di tempat sini.
hujan emas d negeri org, hujan batu d negeri sndri.

selamat berjuang.

sorry if i love you

Wednesday, July 8, 2015

ramadan jangan pergi

Assalamulaikum

sedar tak sedar kita dah berada di 10 ramadan terakhir... setiap insan pasti mengimpikan seperkara iaitu yang Allah janjikan suatu malam yang terbaik berbanding seribu bulan. syukur kpd Allah diri ini masih diberi kesempatan menikmati ramadan kali. tidak terlintas jika inilah ramdan terakhir bgku? betapa ramadan bakal dirindu.

kepada semua untuk islam seluruh pelusuk dunia selamat menjalani ibadah puasa dan memperbanyak amalan



sorry if i love you

Wednesday, June 10, 2015

Festival Floria Putrajaya 2015

Assalamualaikum

jarang sekali untuk aku menulis bagi sesuatu yang konkrik. baru - baru ini berlangsung sebuah festivasl yang berkonsepkan kepelbagaian bio.. ooppsss bukan bukan... kepelbagaian bunga - bunga. bagi mereka yang sememangnya berasal dari kota raya yang gah ini sudah biasa dengan festival yang gempak ini. namun saban tahun masyarakat tidak pernah jemu utk berkunjung ke festival ini memandangkan setiap tahun pelbagai pembaharuan dan idea2 baru diketengahkan oleh penganjur tidak ketinggalan juga idea2 yang bernas utk menarik pemerhatian pengunjung


kesempatan ini berjumpa DAFI ! orang yg sangat peramah n cool. tQ DAFI 



sebenarnya banyak lagi yg boleh dikongsikan namun atas pelbagai kekangan saya sebagai penulis.
saya sebagai pemastautin yang baru berhijrah ke ibu negara ini berbangga kerana negara ini masih mampu menghasilkan sesuatu yang terbaik di mata dunia. 



sorry if i love you

kembali lagi

Assalamualaikum

ya Allah perasaan itu muncul lagi
kenapa setiap saat aku memerlukan kekuatan
perasaan itu mula lagi
kerana diri ini serik?

sungguh aku tidak kuat
banyak yang ingin diungkapkan
namun tidak terzahir dgn kata2 mahupun tulisan
hati umpama sebuah kotak yg unik

hati menyimpan pelbagai hasrat
terkadang kita perlu bertanya kepada hati
apakah makna semua ini berlaku
sulit. meskipun hati menyiakan namun otak ada kalanya membantah

aku sering menangis utk org yg sedang ketawa
aku sering menangis utk org yg aku syangi
aku sayangi mereka lebih dari aku sayang diri aku sendiri

tapi mereka tak faham
mereka seakan tak faham hargai
malah akhirnya aku sakit sendiri
aku menangis kembali.

sorry if i love you

Thursday, June 4, 2015

hati berbisik halus

Assalamualaikum

bila diri kini di perantauan 
apa yang mampu dilakukan 
selain hanya melihat kebahagian
gelak tawa keluarga lain 
seperti tidak menyedari wujudmu di kejauhan

berjurai airmata melihat semuanya
cemburu kah diri ini? 
perasaan terus meronta mohon difahami
namun apa hasilnya?
airmata terus mengalir

biar saja mereka terbiasa tanpaku
andai aku pergi dulu
tidaklah begitu terkesan
tidaklah rasa kehilangan 
tidaklah kekok dalam kehidupan 

sorry if i love you

Tuesday, May 19, 2015

adakah hanya sebuah tarikh?

Assalamualaikum

tarikh keramat bagi diriku
tarikh ini saban tahun ku tanggu
tarikh yang dahulunya membuatkan ibu dan ayah menangis gembira
tarikh saat aku melihat dunia

namun, tahun ini tahun yang sgt mencabar bagiku
saat aku perlu berdiri teguh di hadapan insan yg aq sayang
di saat aku perlu mempertahankan insan - insan yang ku cinta
linangan air mata puas menemaniku

aku adalah aku
aku bukan seorang yang perlu dibanggakan
malah aku tidak punya apa2 utk dibanggakan
aku juga seakan tidak pernah membanggakan insan yg ku syg

syukur ya Allah...
ini tahun yg ke 21 Engkau pinjamkan aku nyawa ini
utk ke 21 kali nya
aku tak pasti seberapa lama lagi akan boleh meminjam nyawa ini

kantung air mata pecah juga mengenangkan nasib diri
aku terlampau jahil dlm kehidupan ini
kali ke 12 hariku tanpa bapa
kali pertama melalui hariku nun jauh di rantau org

andai dapat org2 yang ku syg berada disisi
andai dapatku kukucup pipi lembut kedua yg tersayang
inilah hariku..
hari lahirku ke 21...

sorry if i love you

Monday, May 18, 2015

apa dah jadi?

Assalamualaikum

lama tak menulis ?
jangan kata blog , assignment berlambak pun lama da terbengkalai
hidup seakan tidak terurus
Subhanallah...
apa dah jadi dgn aku ni ?? T__T


hari berlalu semakin cepat
namun aku masih terkapar - kapar di landasan kebingunan
teruknya diriku..
saban hari langkah demi langkah diorak


apa dah jadi??
perlukan mempersoalkan setiap kejadian?
setiap kejadian ada hikmah
tolonglah wahai diriku

tolonglah
tolonglah bangkit dan sedarlah dari kealpaan
sedarlah dari kenikmatan dunia
tolonglah wahai diriku



sorry if i love you

Friday, March 27, 2015

kenapa aku?

Assalamualaikum

kenapa aku?
kenapa aku sering menangis?
aku menangis akan sesuatu
sesuatu yang begitu berat untuk aku ungkapankan
sampai bila harus begini

aku heran.
aku sering mempersoalkan
kenapa insan lagi tidak pernah menghargaiku
jahat sangatkah aku?
mungkin aku tak layak untuk dihargai

aku juga punya hati dan perasaan
sudah cukup banyak menangis
kenapa setiap sesuatu akhirnya bakal ku  tangisi
oh itukah yang selayaknya aku terima?
penat. aku penat untuk semua ini.

wahai insan - insan yang beruntung
doaku agar aku juga seperti kamu
tidak di dunia in shaa Allah di akhirat
aku percaya selepas hujan adanya pelangi
pasti selepas derita adanya kebahagiaan.

sorry if i love you

Saturday, February 28, 2015

warkahku untuk mereka

Assalamualaikum

aku tahu aku jahil
aku tahu aku sering menyakiti hati mereka yang tersayang
aku tahu aku tak selalu membanggakan mereka
dan aku tahu tujuanku hanya ingin membuat sehabis baik untuk mereka

kadangkala hati memberontak ingin meluahkan sesuatu
dek kerana jiwa ini masih wajar dan hormatkan mereka
segalanya ditelan begitu sahaja
bak menelan sebiji durian bersama - sama kulitnya

siang dan malam fokus utama hanyalah mereka
perasaan yang kian membunuh membuak - buak
perasaan yang lama terpendam
meronta - ronta ingin keluar melalui rongga mulut

tapi pasti akan ada hati yang terluka
dipujuk hati untuk bertenang
merekalah satu - satu yang teristimewa
mana mungkin hati membenarkan mereka disakiti dengan tindakan mulut

tanpa disedari hidupku bergelumang kesedihan
aku bersedih atas kebahagiaan orang lain
namun aku cuba pasrah
mengapa tidak untuk aku berkorban demi mereka

mereka telah banyak berkorban dan bersabar denganku
mereka tidak pernah mengatakan semua itu
mereka selalu tersenyum meskipun pahit
merekalah IBU DAN AYAHKU DUNIA DAN AKHIRAT

Allahuakbar Allahakbar Allahakbar
peliharalah mereka dari api nerakamu
tempatkan mereka di syurgamu yang tertinggi ya ALLAH

sorry if i love you

Friday, February 27, 2015

maafkan aku ma..

Assalamualaikum

langit berarak mendung gelap membatu
angin bertiup kencang sekencang gelora di hati ini
kenapa aku perlu lalui semua ini?
itulah dinamakan takdir

ma, aku minta maaf
aku tahu aku pernah bahagiakan ma
ma aku tau mama selalu susah hati kerna aku
tapi ma satu2 insan teristimewa dalam hidup hanyalah engkau

ma, maafkan aku
bukan niat nak mengguris hatimu mahupun membuatmu sedih
kerna terlalu menyayangimu aku akan lakukan apa saja
hanya satu impianku, ku ingin kau bahagia dunia dan akhirat

ma, im sorry
aku selalu buat mama menangis
tapi aku perlu katakan sesuatu walaupun perit
kerna aku juga manusia yg tak mampu utk terus menanggung kesakitan

ma, doakan aku dunia dan akhirat.
andai aku pergi dalu sebelummu
ampunkan aku seawal usiaku sampai akhir hayatku bersamamu
halalkan segalanya ma.

doaku agar kau bahagia..
syurga yg terindah buatmu
satu2 ibuku yg tersayang dunia dan akhirat


sorry if i love you

Monday, February 9, 2015

Hatiku tidak kuat lagi

Assalamualaikum

Tidak tahan di jiwa ini utk terus menangis
Tapi kenapa air mata tidak pernah berhenti
Sakitnya perasaan ini kenapa tiada sudahnya
Allah peritnya hidupku tidak terkata

Sanubari kini kian meronta
Ini menzahirkan segala kebenaran
Namun mengapa seakan tiada berjalan
Menambah lagi seksanya jiwa

Tidakku pinta hidup begini
Mana tawandan riang utk mewarnai kehidupan
Kenapa hidup bertemankan airmata
Bukan mudah utk redha akan segalanya

Allahuakbar
Allahuakbar
Allahuakbar
Allahuakbar

sorry if i love you

Rapuhnya jiwa ini

Assalamualaikum

Mengenangkan hidup ini
Hati begitu rapuh
Nikmat berkeluarga belum pernah dirasa
Bukan mudah mengharungi hidup begini

Hidup yg sgt daif dari segi kasih sayang
Pergi abah membawa separuh jiwa kami
Bagi aku sgt kehilangan
Namun apakan daya melawan takdir

Aku juga menginginkan sebuah keluarga yg sakinah
Lengkap segalanya dunia dan akhirat
Ingin merasai nikmatnya kekeluargaan
Namun apakan daya melawan takdir

Kini aku rasakan sgt kosong
Ditambah lagi harus berpisah dgn ibu demi mengejar segulung ijazah
Saban hari menanggung rindu
Tapi kenapa ibu seakan tidak memahami itu?

Kenapa bu?
Pernahkah bu pikir perasaanku
Saat menempuhi peperiksaan akhir aku menangis bu dlm dewan yg begitu gah
Kenapa? Kerana terbyg wajahmu ibu. Satu2 nya insan yg ku punya.

Tapi kenapa bu?
Fokusmu bukan padaku lagi bu
Aku masih perlukan sokonganmu bu
Tolonglah dengarkan suara hatiku bu. aku merayu... T__T

Ya Allah hanya engkau mengetahui segalanya
Tolonglah aku ya Allah...

sorry if i love you

Sunday, February 8, 2015

tingkap syahduuu

Assalamualaikum

kenapa tingkap syahduu?
hidupku penuh linangan airmata
lepas satu , satu masalah singgah
tanpa ku sedari airmata sdh membasahi pipi

peritnya hidup ini
tidak seorang pun memahami
jiwa dan raga yang menanggung
mengharapkan keajaiban akan berlaku

kini hidupku semakin sukar
cabaran dan dugaan tidak putus2
menangis memikirkan hari muka yg bekal menjelma
apakah nasibku seterusnya ?

insan2 yg dirindui kini semakin menjauh
semangat dan kekuatan pergi bersama
bak angin berlalu membawa semua kedamaian
bak matahari tak ingin menyinari cahayanya

insan teristimewa 1 1 nya yg kami punya
teruslah bersama kami
biarlah aku pergi dulu sebelum
tiada dayaku andai engkau berubah kasih

ya ALLAH dengarlah doaku...



sorry if i love you

Thursday, February 5, 2015

duit

Assalamualaikum

sihatkah uols?
sure sihat2 belaka deh
kenapa duit?
siapa yang xnk duit kan...

duit bukan segalanya., tapi segalanya perlukan duit.
betul tak?
kalau dilihat realitinya duit hanyalah sekeping kertas
tapi kerana duit macam2 boleh terjadi

duit tidak boleh beli keikhlasan
duit tidak boleh beli kejujuran
duit tidak boleh beli kasih ssayang
duit tidak boleh beli kebahagiaan

hidup dgn duit tidak menjanjikan kebahagiaan
kerana kita akan menagis
kerana duit akan ketawa
tp keperluan sang duit zaman ini tidak dapat disangkal lagi

bawalah duit ke jalan yg benar
carilah duit di jln yg benar
in shaa Allah akan memberikan ganjaran yg luar biasa
segalanya mampu berlaku dgn izinNya. tiada yg mustahil

kadangkala Allah juga menguji kita dgn duit
kita adalah makhluk yg teristimewa
semoga kita mampu menghadapi segala ujian dariNya
__________________AAMIIN________________

sorry if i love you

Thursday, January 29, 2015

aku senyum?

Assalamualaikum

sangat munafik diriku
aku senyum demi senyuman orang lain
aku ketawa demi tawa orang lain
tapi aku? siapa yg ada untukku..

kenapa aku dari dulu nasibku begini
ya memang aku cukup segala dari segi kewangan
tp kasih sayang? kebahagiaan?
zero kosong nol 0

aku sering menangis
aku menangis melihat kebahagiaan org lain
Allah.................(sambung nanti x mampu menahan sebak)

sorry if i love you

tolonglah jangan kacau kami

Assalamualaikum

hendak menangis tak berair mata
mungkin terlalu penat menangis
air mata pun dah tak dah.

kenapa ko muncul dalam hidup kami
ko seakan ambil kesempatan atas kebaikan kami
perlukah kau buat bgtu?
ko sedar la ko sepa.

aku pun taktau lah apa mau cakap
aku sgt kehilangan punca skrg ni
kadang kala gunting sudah ditangan
namun segera diri mengucap

Allah Allah Allah...
bantuan la aku ya Allah..
aq tak kuat..
berdoalah di sejadah bukan di keyboard.

ya betul. tapi ini lah salah satu yg hanya mampu aku buat
aku seakan tiada tempat berpaut
hanya padaMu ya Allah..

KAU TOLONGLAH JANGAN KACAU KAMI ! 

sorry if i love you

Monday, January 26, 2015

Rinduku utkmu

Assalamualaikum

Lama tak bersua
Keksah cuba mencari secebis kekuatan utk bekalan hidup
Hidup di dunia yg fana ini penuh cabaran dan dugaan yg mencengkam jiwa dan sanubari
Air mata menjadi peneman setia

Saban hari hinggalah hampir 10 tahun perginya kekasih hati
Dia yg bergelar ayah bapa daddy abi dida
Perginya tanpa sebarang peringatan
Allah menduga yg namanya anak adam agar lebih bertaqwa kepadanya

Setiap yg berlaku disekeliling saat mengancam perasaan
Semakin hari perasaan merindui kekasih hari semakin menebal
Ingin sekali waktu diputar
Namun apakan daya upayaku hanya sebagai seorang penghutang di bumi yg luas terbentang ini

Garangmu tengkingmu nasihatmu belaianmu senyumanmu
Sentiasa menyapa di jiwa
Rapuhnya hati ini utk terus menghadapi semua ini
Senyum diluar tidak menjanjikan senyum di dalam

Teringat saat saat mengucup dahimu
Begitu dingin tanpa sebarang balasan
Tika itulah hati mulai berbisik kpd diri
Tabahlah wahai hamba Allah ini sudah masanya

Leraikanlah kucupan terakhir utk insan teristimewa dlm hidupmu
Ikhlaskanlah dia menghadap penciptanya.
Janjilah dan ingatlah bahawa dirimu juga akan menyusul
Berat dugaan sukar terkata namun apakan daya

Allahuakbar Allahuakbar Allahakbar
Hebatnya Qadak dan Qadar Allah
Begitu rapi perancanganNya

Allahurabbi... Alhamdulillah aku terpilih antara hamba yg menerima begini hebat
Kuatkanlah aku ya Allah. 

sorry if i love you

Tuesday, January 6, 2015

tiada manis sebelum pahit

Assalamualaikum

keksah nak cerita pasal pengalaman ke menara gading
semua pastinya ada menanamkan impian untuk belajar ke universiti kan
begitu juga keksah. namun perjalanan keksah begitu berat dan banyak rintangan
namun perjalanan harus diteruskan

bermula dari lepas spm
semua berlumba2 nak sambung belajar kan
begitu juga saya. bila result keluar tak lah teruk mana tak lah baik mana. so so je. hihi
then semua panggilan u n matrik tak dapat, agak kecewa kat situ. namun tetap redha.
hati merelakan melihat rakan2 yang lain dgn senyuman kebahagiaan disamping keluarga
namun aq? kupujuk hati . belum masanya. masaku bakal tiba in shaa Allah.

rezeki d stpm akhirnya
mulakan perjuangan namun hampir putus asa dek kerana dugaan yang begitu dahsyat
ditengah perjalanan diuji dgn tawaran diploma sedangkan stpm telah kulalui 1 semester
hati kuat mengatakan teruskan stpm mungkin rezeki ko mmg stpm.

stpm diharungi dgn pandangan masyarakat sekeliling.. " laaa setakat stpm je?"
dgn cemuhan segelintir guru2 aliran perdana yg anti-f6
dgn assignment ala ala universiti.
stuktur pembelajaran ala universiti dan label soalan stpm tahap ketiga sukar di dunia.

akhirnya tamat stpm. sempat bekerja mengambil pengalaman
memohon itu ini tapi 1 pun tak saangkut
result tidaklah seteruk mana pun.
andai belum masanya tak ke mana juga.

pemohonan demi permohonan dibuat
rayuan demi rayuan dibuat
atas kesabaran yang tinggi akhirnya rezeki datang
jadilah saya seperti mana saya hari ini

apa yang penting disini
DUIT
D - DOA
U - USAHA
I - IKHTIAR
T - TAWAKAL

yakin dengan janji Allah
restu ibu bapa
restu guru2
kesabaran yg tinggi

peganglah 4 prinsip itu... in shaa ALLAH kejayaan dunia akhirat MEMANG UTK KITA

so adik2 yg baru nak mengorak langkah itu...jgn cpt melatah
jangan malu bertanya
pengalaman mendewasakan kita

_______________SELAMAT BERJUANG ________________


sorry if i love you

detik demi detik

Assalamualaikum

sabar hati.. sabarlah wahai hati...
hhhmmmmm menanti detik nak balik rumah..
rumah ohh rumah tunggu lah kedtgn

cuti semester kini bermula
sedar tak sedar dah nak habis keksah 1 semester kat sini. Alhamdulillah.
walaupun pelbagai dugaan dan cabaran datang bertubi - tubi
dengan izin Allah semua dilalui dengan tabah

keksah nak balik weeeiiii
memang tak sabar nak balik.
rumahku syurgaku.... heaven... hati keksah dah fly dulu balik weeii.. keksah still ada 2 paper to go babe...
seburuk mana pun rumah anda, tapi itu lah tempat paling selesa dalam hidup anda

disamping menanggung kerinduan yang teramat
bekalan rindu kini hampir takat terakhir
rindu rindu rindu rindu
hujan emas di negeri orang hujan batu di negeri sendiri..

itu sekadar peribahasa melayu
peribahasa yang dicipta untuk memberikan pengajaran/sindirin/teguran kepada masyarakat
peribahasa sangat relevan dalam jiwa kita
indahnya bahasa andai diperkasa

cop cop cop dah kenapa masuk dalam kebahasaan ini
okokok maaf maaf aura dak bahasa terkeluar
bukan apa saja nak asa
kang tak guna luput pula.

later we continue.. byee dudeeee

sorry if i love you

Sunday, January 4, 2015

menanggung rindu

Assamualaikum

keksah sangat rindu akan mereka2 yang sgt bermakna dlm hidup keksah.

kesayangan...

my duckdoll

my diamond...

my pearl..

berilah sinar kebahagiaan kepada kami ya ALLAH
berkatilah kehidupan kami ya ALLAH
___________________________________AAMIIN______________________________________

sorry if i love you

Anugerah dariNya

Assalamualaikum

mai mai mai mai... hangpa sihat ka?
baguih lah kalu sihat.

hhhhmmmmm dunia ini penuh liku dan berduri
teruslah pandang ke hadapan meskipun jalan yg kamu lalui sakit
sesuatu yang terjadi pasti akan terjadi
Allah juga pernah menyebut kun fayakun...

kadang hati mulai bertanya
beratnya ujian kami ya ALLAH.
lepas 1 , 1 lagi ujian yang datang
tapi sering muhasabah diri..

ujian datang tidak melebihi batas kemampuan seseorang
meskipun berat lalui lah ia dengan keikhlasan
walaupun berat tapi ringankan hati redha akan ketentuannya
Allah menduga makhluk tanda ingatan

kadang kita perlu menangis utk ketawa
menangis lah atas keinsafan kita
menangislah atas taubat kita kepada ALLAH
Anugerah dariNya pasti ada untuk hambanya... in shaa ALLAH..


sorry if i love you

Saturday, January 3, 2015

ceritera bermula

Assalamualaikum

keksah here... hye mina hye mina... ko mesti skodeng keksah kan.. okokok
mesti korang pelik kan entry keksah ni byk huruf
material grafik kurang digunakan kerana......
kekadang keksah update guna fon.. fon tu pula terlebih canggih tak boleh pula link utk media.


okokokok jap bagi keksah lalu...

1st of all untuk share la sikit about my life... hakhakhak... kalau tak suka sila tutup mata dan potong lien internet. kbye.


this is my ^___^  *isi lah tempat kosong sendiri ok.. kbye
dah tgk ke belum #mannisnyacinta ? haaa !! superBBB .. sila tgk!
sebelah tu baik sebelah lagi tu senget yg tengah tu hantu. HAHA
merenung ke luar jendela... mengakui kebesarannya... hahaha ... kbye

hidup umpama wayang.
wayang adakala dicorakkan oleh kehidupan.
dari wayang lahirkan sesuatu pentas kehidupan
wayang juga mampu mencorakkan kehidupan

manusia tidak lepas dari melakukan kesalahan
manusia tidak dari melakukan kealpaan
namun manusia juga masih ada peluang utk kembali
selagi hayat dikandung badan. selagi jantung masih berdegup..

tidak yang mustahil di dunia ini dengan izin ALLAH SWT.


sorry if i love you

Thursday, January 1, 2015

Perasan bagus

Assalamualaikum

Pong pang pong pang pong
Cerita cakap itu bagai ini segala
Tapi diri sendiri tak tengok
Cakap macam kau je yang bagus dalam dunia ini

Cakap orang salah ini salah itu
Tapi salah sendiri ko tak nampak kan
Aaiiisshhhh menyirap tul keksah kalau macam ini
Bersyukur lah korang ada kawan macam keksah ni.

Sabar je la. Macam2 dugaan ya Allah
Mengucap keksah macam ni
Jangan sampai keksah jadi makmah pula
Senget tul. Rosak mood betul lah.

Keksah ni nak study lagi
Fikir hal ko la tak habis2 nak cari pasal
Semoga Allah memberi kebenaran lah kepada kita
Penat keksah macam ni. Jadi kekbar lah tak lama g
Asyik kena sabar je.

sorry if i love you

2015

Assalamualaikum

Tibanya tahun 2015
Mengimbau kenangan yang ditinggalkan
Terkenang hari hari yang bakal ditempuhi
Kuat kah aku. ?

Tahun ini sedikit sebak bagiku
Cukup 10 tahun dida pergi
Kalaulah 10 tahun lalu mampu aku kembalikan walaupun sedetik

Andai ku tahu
Inginku kucup pipinya
Akanku belai rambutnya
Akanku genggam tangannya seeratnya
Semuanya untuk bekalan kerinduan sepanjang usia kami

Tenanglah wahai ayahku
Doakan sentiasa untukmu
Semoga syurga buatmu
Ibu dan adik akan ku jaga selagi hayat dikandung badan
In shaa Allah

sorry if i love you

Wednesday, December 31, 2014

terima kasih 2014

Assalamualaikum

sedar tak sedar kini kita sudah penghujung episode 2014
pelbagai kisah suka dan duka dicoretkan di dalamnya
terlalu jiwa ini menangis dan tidak lupa juga secoleh ketawa bagi menyedapkan lagi hidangan kehidupan.
jiwa ini saban tahun begitu rapuh untuk menghadapi hari muka

namun sesuatu yang tak jadi pasti ada hikmahnya.
mengenangkan kembali sejarah 2014
tahun demi tahun semakin mencabar liku kehidupan
2014 juga aku tahu apa itu erti tanggungjawab

tanggungjawab sebagai seorang anak
tanggungjawab sebagai seorang kakak sulung
tanggungjawab sebagai seorang pelajar
tanggungjawab sebagai is..... ops belum lagi. hihihi

2014 aku mulai melangkah ke alaf yang baru
2014 aku banyak menanti sesuatu yang tak pasti
2014 aku mulai melakar sejarah baru
2014 aku inginkan diaaaaaaa.... hahaha

ya ALLAH peliharalah kami dari segala kemungkaranmu
ya ALLAH berikanlah yang terbaik utk kami
ya ALLAH syurgalah untuk kedua ibu bapa kami keluarga kami guru - guru kami dan sekalian umat islam.

aamiin ~~


sorry if i love you

Friday, December 26, 2014

Jumaat terakhir

Assalamualaikum

Salam segala puji bagiNya tuhan yang mencipta sekalian alam
Salam bagi nabi junjungan kita
Allahuakbar Allahuakbar Allahuakbar

Semalamku mimpinya sesuatu yang begitu kuinginkan terjadi di alam realiti ini
Andai mimpi jadi kenyataan segala syukur kupanjatkan buatmu ya Allah
Namun aku sedar
Mimpi adakalanya menjadi petanda bagi menjalani kehidupan ini
Mimpi juga adakalanya merupanya mainan tidur ataupun putar belit syaitan. Nauzubillah

Ya Allah kau yang mengetahui segala
Dengarkanlah doaku Ya Allah..

Sedar tak sedar hari ini 26/12/14 merupakan jumaat yang terakhir bagi tahun 2014
Beribu insan sedang diuji di atas muka bumi ini dgn pelbagai dugaan
Insan insan yang bertuah mendapat ujian dariNya

Allah sedang menguji bukannya menghukum
Sesungguhnya ada sesuatu yang indah terselit dibaliknya

Pahit selalu datang dulu sebelum kemanisan
Perit selalu datang dulu sebelum ketenangan
Sempit selalu datang dulu sebelum kelapangan
Kesedihan selalu datang dulu sebelum kebahagiaan

Semoga kita sentiasa dibawah lindunganNya
Yakin dan percaya akan setiap ketentuan



sorry if i love you

Thursday, December 25, 2014

Nasib oh ibu

Assalamualaikum

Ya Allah permudahkanlah segalanya
Lindungilah ibuku yang jauh dariku ya Allah
Hanya padamu aku berserah ya Allah
Satu - satunya hanya engkau yang berkuasa
Tunjukkanlah ya Allah.

Bila fikir2 balik patutkah aku disini?
Sedangkan ibuku seakan memerlukan ku
Jiwa seorang ibu, ibu adalah pembohong
Dia akan berbohong asalkan anak2 selesa

Inilah rasanya sebagai anak sulung
Tanpa ayah, aku yang dibelakang ibu
Seringkali aku berfikir seribu kali utk pergi mengejar cita cita
Semua kerana ibu.

Aku ingin membawa harapan ibu dan ayah
Segulung ijazah utkmu ibu dan ayah
Dalam masa yang ibuku kehilangan tulang belakang
Ibu sepatutnya ada aku membantunya
Tapi aku tiada disisi.

Seringkali hatiku berbelah bagi
Pernah aku menolak tawaran sambung belajar
Semata mata utk ibu. Aku belum sedia utk tinggal ibu sendirian
Hampir 10 thn aku ibu dan adik hidup tanpa ayah disisi

Aku tahu tanggungjawab begitu besar terhadap keluarga
Semoga Allah sentiasa bersamaku
Kuatkan aku ya Allah
Hidup dan matiku hanya utkmu ya Allah

Allahuakbar...

sorry if i love you

Tuesday, December 23, 2014

Untukku ibu

Assalamualaikum

Hendakku tahan apakan daya
Sudah lumrah mengalir juga
Air mata menjadi peneman
Saban tahun tak pernah berubah.

Begini nasibku.
Baruku tahu ertinya hidup.
Melihat anak2 kecil tersenyum ketawa dalam dunia mereka tanpa memikirkan sebarang masalah
Semakin aku dewasa semakin aku tahu betapa sukarnya mengharungi hidup

Ibuku dialah ayah dialah ibu..
Membesarkan aku adik beradik seorang diri
Mencari nafkah semata mata utk putera puterinya
Bagi si ibu itu lah amanah utknya
Amanah dari Allah amanah dari suaminya
Seusia si anak seawal 8thn, tidak mengerti erti kehilangan

Dihina, dicaci, hampir kehilangan punca rezeki semua sudah lali bagi si ibu
Si ibu tetap tersenyum utk anak2.
Dan aku... Ketandusan kasih sayang seorg ayah seusia 10thn.
Ibulah segalanya.

Mak suatu hari nanti kita akan bahagia.
Bukan di dunia sekalipun, akhirat apa
Puas kita menangis disini in shaa Allah bahagia menanti kita
Tidak pun bahagia utkku, ku pastikan bahagia utkmu mak

Mengharap sedikit ehsan dari Yang Maha Esa
Semoga ibu2 kita semua mencari bidadari syurga yang indah.
Aamiin. ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️




sorry if i love you

Friday, December 19, 2014

Mencari erti persahabatan

Assalamualaikum

Halooo keksah tak tdo lagi weeii
Keksah malam2 ni mmg otak mencurah2 hati membebel2
Ok. Nak cerita pasal sahabat la pula

Sahabat merupakan individu kedua yang rapat dgn kita selepas keluarga
Sahabat juga merupakan individu yang mampu membuat kita tersenyum tertawa dan menangis
Sahabat sejati satu dalam seribu. Madah melayu sering mengatakan jadilah kita sahabat yang ikhlas pasti sesuatu hari nanti org akan ikhas bersahabat dgn kita.
Sedangkan lidah lagi tergigit ini kan pula suami isteri. Haaaa tudiiaaaaa..
Sedangkan suami isteri pun ada tekak dan ada berrr nya ini kan pula kita sesama sahabat. Itu lah warna kehidupan.

Kini aku juga mencari erti sebuah persahabatan. Mencari individu yang ikhlas. Bukan diri ini mencari kesempurnaan namun sudah penat untuk menangis.
Seseorang tidak akan digelar sahabat tanpa kejujuran dan keikhlasan yg ada pada dirinya.

Peganglah kata2 ini "if they ignore u now, they will need u later" ...

Sahabat selamanya...


sorry if i love you

Thursday, December 18, 2014

Ohhh inilahhh life...

Assalamualaikum

Hye hye hye
Ni hao? Hen gao xing ren shi ni.

Apa aku merepek tu? Hihi
Ok nak.. Ni keksah nk cerita sikit.

Alhamdulliah sedar tak sedar nak dah masuk study week keksah kat cni
2 minggu lagi keksah nak final exam. Nak abis dah semester 1.
Byk suka dan bykkkkkkkk duka sepanjang keksah kat cni.

Tak lupa juga tahap kerinduan keksah yang menebal terhadap ibu bapa
Sanak saudara keksah. Kadang perlu hati benar benar rapuh semangat mulai pudar
Hanya Allah saja mampu mengirim salam kerinduan kepada mereka.
Di saat diri jauh dirantau makna jelaslah erti sebuah kehidupan
Berbekalkan suara si ibu saban hati di hujung talian sdh cukup menutup cebis2 kerinduan

Fuuuhhh tudiiaaaa keksah da mula da..
Kalau kazen keksah yg senget tu mesti dia ckp "da mula da dia" hahaha
Dia mmg sengal tp dia lah kepala hantu yg boleh masuk dgn aq.

Apa keksah rasa dia pon nk juga rasa. Hahaha
Pena kitaorg rasa nak lari dari msia jauh2. Haha
Merengkan... Keksah tau lepas ni dia mesti stalk lagi kan blog ni. Hahaha

Okokokok boring la ckp pasal dia.. Sengal.  Mina peacee.. Senyum cikeett.. Piknik ke kite? Haha
Keksah ada byk lg cerita nk share tp mls nya menaip.. Acanerr tu? Hhmmm


sorry if i love you

Saturday, November 29, 2014

Akhirnya langkahku disini

Assalamualaikum....

Sihat tak cik kak cik bang nu?
Lama x sembang na...
Meh i nk cerita ni.. Jom jom jom

Alhamdulillah... Sesungguhnya Dia laa yg Mengetahui segalanya
Ditakdirkan detik 9am 15 sept bgun bya anak adam ini utk melihat keputusan rayuan kemasukan ke universiti tercatatlaaa baginya Nur si polan bt si polan tahniah anda berjaya ke Udotdot...
Allahurabbiii Allahurahim Allahurahman... Terima kasih ya Allah...

Bermula la perjalanan hidup yg sy inginkn slama ini.
Iaitu menjadi seorang mahasiswa...
Jika ayahanda n bonda ku hanya bersekolah sehingga spm saja,
Ini laa.. Ini laaa masa nya utk aq mbwa amanat mereka utk menggenggam segulung ijazah

Ternyata hidup d tempat org memberi seribu satu pengajaran..
Jauh dari ayah n bonda.. Jauh dari saudara mara.. Jauh dari sahabat hadai...
Namun segera hati dicekalkan demi amanat yg 1..

Ujian demi ujian melanda.. Dugaan demi dugaan menyapa..
Namun dipujuklah sang hati agar lebih tahan.
Allah tak akan menguji hambanya diluar kemampuannya.. Itu janji Allah..

Sedar tak sedar semester 1 bakal melabuhkan tirainya..
Makin ke penghujung makin hebat dugaan dan pancaroba..
Perbetulkan niat in shaa Allah semuanya dipermudahkan...

Aamiin



sorry if i love you

Thursday, September 4, 2014

Hanya mampu melihat

Assalamualaikum

Kwn2 mesti gembira dpt sambung deg skrg ni
Sy nk cerita sikit.
Sy sejak zmn2 spm lgi hanya mampu mlihat kejayaan kwn2 lain.

Bermula dgn keputusan pengambilan matrik diumumkan
Sy tak dpt. Sy dlu buat scn stream + acc msa spm.
Tak rezeki kot. Xpa sy redha . Lama juak menganggur 6bln kot
Tup tup tup last choice org kata dpt offer stpm

Stpm dah guna system baru.
Masa tu katanya calon stpm bakal diutamakan dlm pengambilan prog deg
Ok masa mmg semangat gila buat stpm ada 3 sem
Nama pra universiti kn. Ok masa ni hidup da celaru da
Xtau nk jd apa. Cita2 suma da kelaut. Dpt pn stpm bidang kemanusiaan. Sah2 tukar option

Tp dgn gigih nya menerusi perjuangan.
Masa stpm ni la kenal erti susah payah hidup
Dgn assignment dgn viva silibus lg nk kejar setiap sem
Masa ni la kenal suma bnda2 tu

Penghujung sem 1 bila result kuar mmg yg atas angin je
Cukup2 sifat je cukup2 mkn cukup minum.
Masa ni dah separuh give up da
Tup tup tup dtg pula offer diploma akauntansi dri poli
Semangat balik nk kuar da nk buat diploma
Borang suma da siap da urus sgla bagai tup tup tup hati berat je nak p
Syg sgt kot kat stpm

Endingnya stpm juak. Lalui la stpm 3sem sethn setgh tu
Bukan sekejap. Mcm2 bnda jd. Tjtuh tsungkur tgolek suma bgun sndri
Dgn ada mkhluk yg tak suka kita . Siap kutuk mngata kita. Sabar je la dgn mkhluk tu . Aq x kacau pn idup dia. Huhuhuh

Penghujung stpm segenggam harapan ku galas ingin mencapai 1 maklamat iaitu nk masuk u wat deg master n strusnya
Penghujung stpm org kata final exam aq carry 6 papers ok.
Sbb nk mcukupkan pointer sckupnya sdaya mampu.

Bila la lepas saat2 tu suma bila result offer deg dah kuar aq xdpt pon 1 offer!
Ya Allah masa tu fikir knp la aq malang sgt? Pada dlu asyik tgk kejayaan org len
Takda la teruk mna result aq pon. Sekali lg aq mngiss..
Tetiba timbul rasa menyesal ambek stpm
Dlu nya stpm yg gigih aq lalui ttiba timbul rsa mnyesal

Akhirnya aq munasabah diri. Allah da rancang suma
Allah tau apa tbaik utk aq.
Mungkin belum rezeki aq.
15sept ni keputusan rayuan masuk u will release
Aq hrp sgt ada la rezeki. Bukan apa aq xda hadiah pling bharga nak bg mak aq
1 1 hadiah pling bharga aq nk bg mak aq.

Mamy dady aq ada aq sorang je sbgai harapan keluarga
Aq pon tension klu takda apa nk bg mak pak aq bgga.
Tp aq yakin perancangan Allah. Allah tau segalanya.

Aamiin in shaa Allah.


sorry if i love you

Tak brpa nk raya

Assalamualaikum

Selamat hari rya uols. Maaf zahir dan batin. Salam kosong3
Yeee sy tau raya da sebulan blalu.
Tp sy baru nak ada mood nk mnulis
Tak salah kan? Hihi

Btw, apa cer raye korang ? Mesti best..
Raya saya takda yg spesies.
Sama mcm arie2 sblumnya.
Sy tak dpt rasakan nikmat beraya sejak ketiadaan dady sy wlupn arwah da lama pegi
Tp hidup harus diteruskan uols hihi

Sy raya dok umah je hadap tv tu la
Gelak sedih syum muram suma ada
Mmg sunyi. Begitu la rasa sy
Gathering wit family ada la juak tp bg sy xda la meriah sgt

Ya Allah berilah aku kebahagiaan wlupn secebis
Allahu sebak pla nya. 

sorry if i love you

Saturday, July 12, 2014

Bila?

Assalamulaikum

Hip hip hip .. Bgun bgun bgun sahur sahur wei..
Tempat aq lg 20mins nk imsak ..
Hhmmmm dahh masuk ramadan 14 ek? Alhamdulillah.

Dan aku ni sejak2 jd suri kpd umah aq ni mmg susah sgt nk tdo mlm
Tp klu siang tak payah la nak cri aku ek dok qadak tidoq tu ah hahahaa
Tu pon KALAU aq free.. Klu aq ade keje mmg menuntut aq kuar juak la
Xda nya nak qadak qadak..

Tp seyesly mmg aq susah nak tdo mlm
Kekadang smpai kol 3 4 pagi jaga.
Lagi2 arini aq TERMINUM nescafe

Aq mmg jenis x minum nescafe
Ntah tetiba tminum sebab mamy belikan air cappocino  katanya kat bazaar tu
Alih2 aq minum ntah kat mana cappocino nye. Smpai ke sdh rasa nescafe
Nak wat  cm na dah setgh kot aq sedup, biaq la bg habis jgn mbazir .. Ramai lg org yg khausan ek

K lah nk tggu mata tutup
Kalu aq terus mnaip tkut2 boleh dibukukan karya tersebut yg ntah hapa2 je. Hahaha
Goodmorning. Selamat berpuasa!


sorry if i love you

Monday, July 7, 2014

Apa maknanya?

Assalamualaikum

Lama tak dgr cerita na?
Sebelum tu selamat menjalani ibadah puasa
Hari ni dah ramadan 9 ek? Semoga dipermudah segala nya

Pernah tak korang mimpi pelik pelik ?
I selalu mimpi pelik. Kekadang i pon rasa pelik hahaha
Mlm tdi i mimpi i pregnant. Mlm sebelum tuh i mimpi alat pregnancy test tu
Ape kehe nye i pon x kawen lagi. Boipren pon takdak lagi nk pregnant apenye

Mimpi tu boleh pla i rasa2 ek. I feel like dream came true
I dapat rasa baby gerak2 dlm perut. I dapat rasa belaian org ramai kat i. Maklumlah ibu mengandung ek.
Tp malangnya suami i konon itu i tak bekenan langsung
Jgn kata rupa serba serbi i x bekenan kat laki tu.
Pastu bole pla i nk gugur kandungan sbb nyesal kawen ngn suami tu.
Nauzubillah... Tu mimpi. Mainan tidur. Semoga kita semua sentiasa dilindungi Allah

Apa pon petanda , apa pon maksud mimpi2 tu semoga yg baik2 saja
Kata org mimpi ni sekadar mainan tidur tp ada juak sebagai petanda
Wallahualam. Semoga Allah sentiasa menganugerahkan yg terbaik
Aamiin

sorry if i love you

Monday, June 23, 2014

Mulut orang

Assalamualaikum

Arini lg berapa hari ye nak sambut tibanya ramadhan?
Semoga diberi kesempatan . Aamiin

Bukan itu sebenarnya topik utama yg nak diperkatakan
Soalannya sekarang ni mulut org yg dok hari2 nak mengata
Tgk org tu gemuk mngata , kurus mngata, lawa mngata, buruk pon mngata.
Suma pon dok nak mngata. Tp kdg2 yg dikatakan semestinya kenyataan.
Tp pena ka perasaan org lain?
Dok mngata org gemuk debab badak tong dinosorr ingat org tu xda perasan ka?

Kita harus ingat, bukan kita yg lawa yg kurus yg cantik je nak hidup
Org2 lain tu pun kalu kita tanya dorg pun xmo jadi mcm tu.
Tp tu takdir Allah. Ya mmg takdir boleh berubah dgn izinNya setelah kita berusaha,
Tp klu dah dok mngata arie2 boleh rapuh harapan c kwn tu kn

Takpa ni sekadar perkongsian. Xda kena mengata dgn yg hidup or mati
Sama2 kita ambil iktibar
Semoga kita sentiasa dilindung n diberkati Allah SWT

sorry if i love you

Saturday, June 21, 2014

This is ur day

Assalamualaikum

Hye lama kita nak ckp arini birthday dida kita
Hihihi tetiba jk arini part of my family cerita2 about my dad.
N serta merta wat sy sebak

Dad i misss u so strong
I knw im a noty daughter for u. Sllu wat dad marah kan
Klu sy tau dad xlama ngn sy , sy nk peluk dad kuat2 ketat2 xmo lepas
Knp tkdirnya bgni pa? Ya Allah knp aq harus mpertikaikan qada qadar mu ? Astagfirullahalazim
Sememangnya aq hri demi hri mnerima suma ini dgn redha.

Pa sy nk peluk nk cium byk2. Huhuhh Allah sebak nya
Bru2 ni sy mimpi u pa.. U dtg u cium u pelu i.. allah upanya hnya mimpi.
Tp dpt la juak lepaskan rinduu ckit.

Pa, semoga Allah sentiasa memberkatimu.
Semoga Allah permudahkan urusanmu di sana


sorry if i love you

Saturday, June 14, 2014

Dear dida


Saat tiba nafas di ujung hela
Mata tinggi tak sanggup bicara
Mulut terkunci tanpa suara

Bila tiba saat berganti dunia
Alam yang sangat jauh berbeda
Siapkah kita menjawab semua
Pertanyaan

Bila nafas akhir berhenti sudah
Jatung hatipun tak berdaya
Hanya menangis tanpa suara
Ooo

Mati tak bisa untuk kau hindari
Tak mungkin bisa engkau lari
Ajalmu pasti menghampiri

Mati tinggal menunggu saat nanti
Kemana kita bisa lari
Kita pastikan mengalami
Mati

Dear dida... Epy fathers day. I wat knw hows i miss u so muchhhh
Dida ., best lagu tu. Tiap kali kaka dgr lagu tu., kaka mesti ingat dida
Dida kaka rindu sgt kat dida. Semoga Allah lindungi dida
Dida kaka tau kaka bukan anak terbaik utk dida
Dida tunggu kaka kat sana ya 

Dida i dunno sampai bila kaka boleh tahan hidup mcm ni 
I only hv mamy as my parent in the world 
Tiba saat i wish u are here wit me dida
But i wrong. U cannot back wit me n i must accepted tht

Dida tenang lah ko d sana
Semoga Allah memberkati rohmu
-al Fatihah-

sorry if i love you

Thursday, June 12, 2014

Pening

Assalamualaikum

Hye hye hye hye bye bye bye
Ntah la nyah. Sah meroyan kot sye
Dah penat tunggu awk
Penat tak penat sy tunggu juak u. Hahaha

Tiap kali ni wat entry sy ada masalah nak letak title
Tmenung haaa berejam fkir title je kot
Smpai bnda2 yg nak dtulis pon dah tlupa hahaha

Perasan tak sy msti wat entry jam 12mlm ke atas hihihihi
Bukn apa masa tu la sy mula refleksi diri.
Kosongkan fikiran . Reflek balik apa yg kita buat arini. Berbaloi ke tak?
Mula rancang apa nak wat esok. N hari2 seterusnya.

Nak cakap byk pon xtau nak ckp apa.
Sokiee..

Hati bergolak melihat kamu
Sukar diungkap dgn bicara
Mengejar dirimu tiada jemu
Walau terpaksa pergi kembara

Hihihi. Pantun tu x sedap pun buat2 sedap je lah ye
I loike create pantun. Ohhh dunia pantun. Lama dah tinggalkan sejak tamat sekolah
Tp tak bermakna terus lupus drpd jiwa. Jiiaahhhh i love bahasa.

Makin jauh melalut. Kbyeeee



sorry if i love you

Wednesday, June 11, 2014

Masih menunggumu

Assalamualaikum

Hhhmmm tiap kali cuba melupakanmu pasti ada saja sesuatu yang cuba utk mengingatimu
Kisah kita bermula dari perasaan meluat bertukar dgn sekelip mata
Perasan itu hadir tanpa aq sedari. Sesuatu ketika itu perasaan meluat terhadapmu hilang begitu saja.
Namun perasaan lain pula yg hadir. Setiap kali melihat dirimu, hati menjadi gunda gulana.

Bermula dari itu, diri tertanya2 knp itu tjadi? Hari demi hari perasaan semakin menebal.
Apabila bertentang mata dgn mu , jantung seakan berhenti seketika. Knp knp knp ??
Saban hari menanti kemunculanmu. Jika tiada maka mulalah hati tidak tenteram. Apakah itu falling in love??

Dari mulanya 1 maklumat pun tidak aq ketahui tentang dirimu
Akhirnya kuasa Allah nak tunjuk, maklumat tentangmu bertandang depan mata , masuk ke otak , tersimpan d hati.

Adakah kau juak merasakan apa yg aq rasa??
Adakah kau menyedari suma ini. ??
Namun aq masih mnggu respon darimu..
Apa pengakhiran kita ? Semoga berakhir dgn kebaikan. 

sorry if i love you

Sunday, June 8, 2014

le admirer

Assalamualaikum

hyiuuu korang.. apa kabar ? sihat ka rini ?
seja nak tanya kabar ek  ? ntah ada ntah xda yg tgk blog i ni kan.. y bother y bother y bother

o0hhh ye nak bbalik pada tajuk kita uols.. LE ADMIRER

tipulah sape2 yang xpena ada admirer ek.
sbgai mnusia kita da d anugerah atie dan perasaan. so pada i itu adalah lumpah

bercakap pasal admirer...admirer itu sendiri bermaksud peminat.
apabila kita ada meminati seseorg tu cthnya mulalah kita mgelarnya admirer.
mnusia ni kadang kala sifat malu sgt mnguasai diri. namun kehendak utk memiliki itu sgt tinggi

kdg kala ada individu yg mnganggap admirer ni adalah perkara biasa "alaa i je minat org tu je... sdp mata memandang"
kdg kala ada individu yg mnganggap admirer ni adalah sesuatu harapan agar diri dpt memiliki seseorg tu sdgkan dalam masa yg sama diri tidak mempunyai keyakinan yg tinggi utk bersemuka. [alaa muka2 miaww lettewww]

kesimpulannya, tidak bg i tak salah utk kita mempunyai admirer. secara tak langsung individu yg "diminati" itu akan mjadi inspirasi dlm idup seseorg tu. sebab yala kan kita xtau apa nasib kita ek. so jln tbaik doa je ek.

_sekadar perkongsian_
_xde kena mengena dgn yg idup/mati_

daaaaaaaaaaaaaaaaaa~~~

sorry if i love you

Saturday, June 7, 2014

knp bgni ?

Assalamualaikum

apa korang rasa kalau benda tu bukan kerja korang pastu korang kena hadap?
dah tuh penghujung nya korang juak kena hamun.
Ya ALLah gugur airmataku. terguris hati ni
mengenangkan manusia yg sememangnya bertanggungjawab atas keja2 itu
namun dia pula bersenang lenang aku pula yang menangis

inginku turut hatikan mau saja dilempar segala amanah.
namun masih mempunyai tahap kesabaran hanya mampu terluah dgn linangan airmata

mengapa kau mjdi manusia yg sgt keterlaluan.
seperti tidak ada manusia lain yg berhak bbahagia.

ALLah tau segala. semoga ALLah membalas segala perbuatannya.

:'(

sorry if i love you

Bila nak bercerita

Assalamualaikum

Yaaa dis is saturday
Dis is weekend
So wat sud i do ? Hhhmmm dunno.

Patut weekend2 mcm ni kita bw la diri utk beriadah right bsama org2 tsyg.
Mna yg mls rsa2 xpyas lg peluk bantal2 kat bilik tu, sila laaa silaa. Peluk la smpai lusa

Klu i , i suka bawa my fruitchild g swimming. Al maklum la panass2 ni kan .. Ohhh msia ku. Hihi
Tp arie2 ni xla kot. My fruitchild suma nk mnja2 nk ulit2 ngn parent depa. Xpala.
So i pon nk riadah la dlm bilik . Riadah sgt HAHAHAHA
Riadah laa tu. Wit music + novel + reading + on9 .. Oohhh heaven
Mmandangkan i mmg jrg tgk tv n mmg x bkesempatan lgsung .

So uols jgn sia2 weekend anda. Hihihi
Ceyaaaa

sorry if i love you

Oh ikan emas kuuu

Assalamualaikum

Bila hati mulai tertarik
Saban hari menanti kamu
Mulanya hati bagai dicarik
Tapi kini merindukanmu

Ehh dahh mai dahh mood tuu.. Hehehe

Alkisah
Seorang yang mempunyai rupa paras yang menjadi idaman setiap gadis termasuk diriku
Aku pada mula sungguh cuak akan dirimu yang membuatkan aku tercabar
Aku paling pantang ada keta tak reti sabar n mentang lah bawa keta mahal sesuka hati je ingat tu jalan nenek kau.!

Bermula dia hari itu aku sering berjumpa dgn c pemilik keta mewah itu. Dgn rasa gerutu nya aku nak tau sgt siapalah pemiliknya
Kuasa Allah nak tunjuk aku pun terserempak lah dgn pemilik keta itu
Waaaa mulut kata benci tapi kenapa hati mulai berdegup kencang saat melihatnya
Benarlah kata org jgn benci sgt nnt jd suka sgt
Hahahaha mula dari hari itu aku mula merasakan sesuatu terhadapnya
Adakah dia juak begitu? Meskipun hanya respon mata ke mata sj yang berlaku apabila terserempak (selalu terserempak) aku tetap dapat merasa degupan itu.

Daripada aku tak 1 apa pula tentang dirinya, dgn sekelip mata Allah nak tunjuk sekali lagi aku dapat tau serba sedikit tentang dirinya.

Aku akan menunggu

Goodnite. Sweet dream



sorry if i love you

salam kerinduan

Assalamualaikum...

salam kerinduan wat dunia mayaku
hmpir setahun aq mjenguk ruangan ni dek tuntutan tugas yg byk..
hmpir sthn lalu itu juak plbgai cabaran dugaan aq lalui tnpa smpat catatanknnya utk djdikan sejrah

namun arie ni 6.6.14 entry pertamaku d tahun 2014 ni.

sebelumnya syukur atas nikmat kehidupan yang dberikan ALLahurabbi.
kini 2014 sdh hmpir stgh perjalanan nya. bgtu cpt masa blaku.
tlalu byk kisah ingin d kongsikan . nmun atas kekangan msa sgalanya blalu bgtu sj.

bulan Jun juak bru sj mbuka tirainya. mnyedarkan wahai mnusia hidup ini pnuh wrna wrni
bg yg muslim tak lama lg bakal menyambut ramadhan bulan pnuh kberkatan.
semoga ALLah sntiasa mberi kesempatan utk kita sma2 muhasabah diri.

rentetan sepanjang 6 bulan d 2014 yg dpt disimpulkan

jan & feb - amat la bahagia bg diriku krn dberi kesempatan utk mcri pluang pkerjaan. buln ini aq mulai                             sebok dgn kerja2 d klinik.

Mac  -  sebok dgn urusan persekolahan . meskipon sdh tamat high certificate nmun masi ada yg prlu                         dselesaikan

April & May - msa yg dgunakan spnjg 2bln mghadap kesibukan bkerja kini d tebus dgn mluahkan msa bsma                        kluarga

Jun - kini masanya utk bekerja semula. mcri pngalaman dan mpelajri plbgai yg masi blum ckup utk mjdi                 seorg mnusia. semoga dpermudahkan segala urusan.

to be continue nxt entry ________________  salam

sorry if i love you

Tuesday, June 4, 2013

gemuk

Assamualaikummm

tetiba ek mlm ni i sebut bnda alah tu... 
xpe sbut la lgi...
gemuk gemuk gemuk gemuk !!!

hhmmmm....
pena tak kita tpkir apa prsaan org berkeadaan "gemuk" ini apa mreka rsa?
pena tak kita tpkir ada ka mhkluk ALLAH ni mminta djdikn sprti itu?
pena tak kita tpkir knp mrka ini sering mjdi bahan masy skeliling ?
pena tak kita tpkir knp masy tak nmpk klebihan kpd gol G ni? *stiap ciptaan ada kelebihan n kekurangan

kita nmpk gol G ni skdr tsyum sj kan bila ada mhkluk yg mngatakn "eee gemok , debab, tong n blalala"
ttpi kekdg kita mlihat juga mrka ni shingga mnitiskn air mata akibat ejekan2 itu kan ?
tergamak nya sbgai mnusia mghina mnusia lain.
gol G jua mkhluk t'istimewa ciptaan YANG MAHA KUASA.
sepa kita utk mnilai ciptaanNYA
lyk ka kita?

tak layak ka gol G ini utk mngecapi kebahagian ?
tak layak ka gol G ini utk disayangi?
tak layak ka gol G ini utk memiliki dan dimiliki?

itu sdh lumrah dunia. namun tidak suma insan mngejar yg terindah dan mnggalkn yg buruk..
ada kalanya stiap yg kurang itulah yg akn mbwa ksempurnaan kelak.

manusia sebaik2 ciptaanNYA. kurus, gemuk, kaya, miskin, or apa skli pon keadaan kita sma sj pd pandangan YANG MAHA ESA. 

sorry if i love you

Sja nak ckp ckit...

Assalamualaikummmm

Mi sja nk ckit... Nk ckp pn tkut ada yg trsa. Tp xpa la.. Nk skdr pmndgn sy
Mgkin korg pn ada yg spndgn dgn sy or sy ni sj ss "syok sndri" xkesah la!!
Lntak aq la kn .. Blog haku.. Hahahaha gtu pla.. Xde laa

Situasi 1
Bile kite tgk kan kat kaun ibu dom tgn sblh pgg pimpin ank
Tgn sblh lg pgg bby sdg kn c ayh amboiii sajak je idup dia kn jln dlu kt dpn ku...
Santai2 je kn.. Xde wat pe mcm xde beban ... Yg c bini tu cian dok pgg ank kiri kanan..
Mmg aq tgk aq xle time la bai.. Sory laa...
Bg aq kli c suami tolg isteri pgg ank tu or atleast pimpin la isteri tu
Brirign la jln dgn dia.. Bukn nk kata romantik ke ape
Tp sbgai mghrgai laa c isteri... Tp xsuma mcm tu.. Sstgh or sglintir je..
Kbykkn suami kat msia ni mmg gudd attitude la n romantik.. Btul tak??!
Ok cunnn !!

Situasi 2
Sbgai plyn... Mlut tu agak2 laa wei...
Ska atie plggn la nk oder brpa jniss mknn pon WALAUPON dia nk mkn sorg
Yg ko sebuk ckp "u nk oder byk ni ke? Brpa org mkn" ambooiii selambe badak ko kn...
Xpena tgk org ttelan bku menu ke??
Tp mgkin niat dia lain.. Xpe bsgke baik
Mgkin dia cm tu sbb dia confuse nk sdia brpa bji sudu sgla bgai tu
Kannnn so chilll je

Soooo .... Ni sj nk share .. Mgkin bnda2 cm ni pena jd kat skliling kita cuma kita je x prsan kn..
Tp ape pn stiap org ada cra nye tsndri

sorry if i love you

Sunday, June 2, 2013

june :))

Assalamualaikum

helo0o june

sedaarr tak sedarr june dtg lgi...

bru2 ni sy tlh khilngn seorg pacik yg sgt caring , funny n blalalala
msa mdpt brita pmergian nya, sdkit pun sy tak ngiss... 
sedg kn bunda sy tlh pon mnitis kn air mta...jika nk d bandingkn sy la org prtma yg mnerima pkhbrn itu
knp sy tak ngis ? sepnjg pjlnn mnuju ke ngri org utk mnunaikn tggugjwb utk mberi pghormatn trkhir itu sdkit pon sy tk ngis... y ? y? jika mrka akn bkata "mmg la ko tak feel... bukn daddy ko pn"
anda anda dan anda silap...

setibanya sy d kediaman arwah,, itu la kli ptma jiwa n raga sy tidak tkawal.. sprti t'imbau pristiwa 8thn lalu.
akhirnya tumpah air mta sy utk skalian kli nya.. wlupon pd ktika itu sy mrsakn air mta sy sgt munafik.
ssugguhnya mmg air mta kering utk suma itu...
tetapi stiap kx mlihat saudara rapat sy.... air mta sy akn mnitis....
mgkin ini bru bg nya...

suatu ktika 8thn lalu ,  sy juak mrsai pkara ini...ttapi dr sudut nya bbeza..
pd ktika itu sy sgt mentah... sy sgt kecil utk mmahami erti kehilangan...
pd sy ssuatu itu akn tkesan sketika sj pd wktu itu.

ayanda ktika spnjg hyt nya bsma kmi...,, d belenggu kesakitan... tp apa la aq sbgai ank yg masi kecil utk 
mmahami suma itu...

detik menjelang bfdy ayanda pd june inilaaa mngingatkn aq kpd sgla ssuatu....
8thn lalu, june, tidak ku sgka tidak duga itu adalah bfdy terkahir yg aq dpt wish w u dady...
pd ktika itu aq dtg ke hspital dgn pnuh kgembiraan bsma adiah ...
mlm itu kmi mngukir kenangan2 t'indah.dan hati ku kuat mngatakn dady da sihat...
tp aq silap..itu la trkhir kx nya dady bkata2.., syum n gurau senda utk kmi..

pmergian ayahanda tcinta masi segar d ingatan mskipn tlh lma blalu...

kpd saudariku.... kau sgt b'untg krn ALLAH pinjam kn dikau ayah spnjg usiamu 15thn...lebih bbnding aq.
ttp hrus ko ingt saudariku rmai lgi d luar sna x b'ayah.. ada yg xsmpt mliat ayah mrka... bgtu juga jungungan kita nabi muhammad khilangan ayh seusia 2bln dlm kndungn ibunya...

aq mngerti prsaan mu saudaraku..... bersabar laa... suma ini ada hikmat nya... :'))






sorry if i love you

Tuesday, May 28, 2013

:))

Assalamualaikum

Sekian lma d badai ombak
Ulamg alik dr darat ke laut ... Dr laut ke udara
Suma utk mmenuhi Tugsn sbgai mnusia yg idup bmasyrkt n bkluarga

Bgtu juak slsainya bhtera sem2 ...
Kini hnya mampuu pasrah n tawakal kpdNYA
Hnya dia yg mngetahui sglanya...

Pergi nya sorg ayh sbgai insan yg tristimewa
Sgt mmberi kesan kpd itg skelilingnya
Nmun apa kn daya kita sbgai hmba nya
Mlawan tkdir....
Pkra yg 8thn lalu kini msi segar dlm ingtn
Ssgguhnya aq sgt mrinduuiii mu dady

Al fatihah

sorry if i love you

Monday, May 20, 2013

Semua itu milikNYA

Assalamualaikum

Actually esok xm...final xm sem 2.. Ya Allah berikan aq hidayah n taufiq mu..
Takut tu mmg laa.. Tp insyallah akn buat tbaik

Dialaa pnghibur
Dialaa pnyeri
Dialaa pndgr
Dialaa sglaa

Dia pegi tnpa dsgka
Dia pegi dgn tenangnya
Dia pegi mnggalkn suma
Dia pegi bsma kenangan

Al Fatihah buat ayahanda kuu
Al Fatihah juak buat pacikku... Pmergianmu mngingtkn aq kmbli
peristiwa pmgrian ayahanda tcinta
Wahai kazennkuu.. Ssgguhnya aq mmahami prsaan mu krn aq juak pena mngalami nya suatu msa dhulu.



sorry if i love you

Saturday, April 27, 2013

Menyumbang tenaga

Assalamualaikum

Hri ini pnt sgt sgt tp BEST 
slain dpt mnyumbg tnga mbntu gru2 mjayakan mjlis arini, sy juak dpt bramah mesra dgn gru2 
Al maklum la skul bru...
Dpt knl2 ngn gru2.... 

Ok besides... Dpt epy2 ngn kwn2 ...but ada juak yg annoying dpn mata haku...
Mls nk crita... Bongek tul la.. 

Papapun ... Lantaklaa... Pnt nk tdo.. 
Daaaa muahhh

sorry if i love you

Friday, April 26, 2013

bru nak share

assalamualaikum

lama kot sy x tulis kan..
al maklum laa... bz ckit... hahahha

awk2 ... sy sbnrnya kcian kat awk ...
knp la org sdh kutuk awk...
heran juak sy kekdg...
mgkin sbb sikap awk yg ckp x serupa bikin kot
kekdg awk mrendah diri sgt tp dlm awk mrendah diri awk da show off n mguris prsaan org len.
awk hrus sdr tu..

byk lgi sy ni ckp..
cuma maafla klu sy pn terikut mngtuk u.. sbb i juge mnusia biasa.. pnya atie d prsaan...
kekdg sy pon geram n da kwl prsaan i..

ciyawww ~

sorry if i love you

Friday, April 19, 2013

Hampir dan TERxcited

Assalamualaikum.....

Mula mula mula daaa... Arie2 bkin pnsss ohhh
Ok fine.. Hebat la ko...
Suma la ko.... Ngerr ~

Eee arie2 prsaan ni dtg ntah cm hapa2...
Apedaa...podaaa.. Daa la...
Aq bz,.. Bukn aq nk cerita psl ko je arie2 kn.,,

Nnt cerita lgi laa.... 

sorry if i love you

Wednesday, April 17, 2013

kami dan baucer

asssalamualaikum...

ceritera form6
stlah skian lambat mnanti....
penantian itu suatu penyiksaan .. cehhh !
akhirnya dpt juak mbelanjaankn bb1m yg sgt d gila2 para rmja wlupon baucer utk kmi sgla2 d atur oleh pihak skul *sedih kot*

start dr tempat pmbelian , bnda apa kna beli , blalalallalala suma skul da atur... kitaorg ni sperti "just atas nama pmilik" sja... fuuhhhh !! xpa la.. da nasib...

msa ni pon hnya rm100 je baucer tu pon leh gna ... slebihnya "stok" utk sem3... xpala... utk kbaikan juak..
mcm2 la aq bli... shingga TERSALAH ambek bku.. aq p ambek bku sem1 pla...
kan pla kan 1 hal aq kna tukar bnda tu arie ni.. tu yg aq kna kuar skul msa p&p .. arap2 gru faham.. sy bukn ambek ksempatan... :((

|snap - snap|

kwn2

hasil tgkapan


sorry if i love you

haluu haluu lgi

assalamualaikum ....
wht u feel nw ? fuuhhhh still the same...

today today today hhmm not bad... cm besa je...
dia xlyn aq... bila prlu jk bru lyn... huhu
today im feel too bored...

hri ini xda yg best ....
dia still cm *$&$#%@#^@ hahahahahahaa
arie ni aq smpai jk skul trus tcri2 kelibat dia... bila tnmpk da seperti jntung dap dip dup dugedudududu.... hahahha
eh engko da knpe kasya ? hhmm tau taw lerr...

today pon aq kuar skul utk kali ke 3 nya pada msa p&p... perrghhh !!!
ada cg tgur wlupon KP da luluskan utk kluar..,, tp ada cg len tgur.... *may i ambek kesempatan atas kbaikan  KP?
no no no no ok... aq kuar ATAS URUSAN PENTING yg bkaitan ngn peljrn juak ... bukn nya nk p joly.. aduuhaaiii
xpa la masing2 ada pndpt kan... sy trima suma itu...
pasni tobatt xmo kuar la wlu papon jd kcuali SANGAT TERDESAK!


c u.... :))

sorry if i love you

Monday, April 15, 2013

abg da tlambat :')

Seorang isteri mengadu pada suaminya…..”bang badan saya sakit-sakit”….lalu suami berkata….”itu la buat kerja banyak sangat, sakit urat kot”.

Seorang isteri mengadu…”bang saya rasa pening rasa nak pitam”…lalu suami berkata….”dah lah tu…makan panadol…..penat sangat tuh”.

Seorang isteri mengadu…..”bang duit belanja dapur dah habis”….lalu suami berkata…”aik…kan baru bagi lagi …takkan dah habis…pening la macam ni”.

Seorang isteri mengadu…”bang saya rasa penat nak bersama”….lalu suami berkata…”ala asyik penat jer….stress betul”.

Seorang isteri mengadu …..”bang badan saya kebelakangan
ni rasa sejuk-sejuk jer, kenapa?”...lalu suami berkata…..”nak demam kot”.

Seorang isteri mengajak…..”bang boleh bawak saya bergi buat check –up tak”…lalu suami berkata….”lain kali la…abang busy…lain kali kita pergi”.

Seorang isteri memohon…..”bang….boleh bagi saya cuti satu hari….saya nak berehat…abang bawak anak keluar…saya betul-betul dah penat”….suami berkata…..”alaaaa…abangpun penat juga”.

Walhal seorang suami waktu cutinya boleh tidur selama mana diingini…..

Namun suatu hari….

Si isteri merayu sambil menangis….”Bang sempena hari ibu ni saya nak minta satu permintaan, boleh tolong saya tak? Tolong bawa anak-anak keluar sekejap tak saya nak tidur”.



Lalu melihat kan airmata dan rayuan isteri tadi suami bersetuju….”baiklah abang bawak pergi rumah mak…nanti petang abang balik”.

Namun, sekembalinya suami ke rumah……si isteri dilihat tidur dengan nyenyak dan apabila dikejutkan si isteri rupanya telah tidur untuk selamanya…..

Akhirnya suami tadi sedar tapi segalanya dah terlambat baginya….



SAYANG….abang mintak maaf….



Bila SAYANG mengadu sakit2 badan…. Abang sangkakan SAYANG sakit urat…..tapi penyakit itu telah menular dan menyakiti SAYANG di segenap nadi SAYANG….



Bila SAYANG mengadu pening dan rasa nak pitam…abang sangkakan…..penyakit biasa dan suruh SAYANG telan panadol jer….



Bila SAYANG mengadu duit belanja dapur dah habis…abang bising cakap abang pening kepala pikul beban sorang-sorang…walhal SAYANG juga pening memikirkan macamana nak berjimat sampai SAYANG nak beli keperluan SAYANGpun tak cukup….sampai SAYANG nak beli barang-barang peribadi SAYANG pun susah….sampai SAYANG nak menggantikan pakaian dalaman SAYANG sebulan satu pun tak der….



Bila SAYANG mengadu penat nak bersama…..abang selalu marah2 dan berhasrat nak cari lain…walhal sel-sel badan SAYANG dah x mampu nak tanggung beban tugas seharian SAYANG di rumah….



Bila SAYANG ajak abang pergi buat check up…..abang kata abang sibuk walhal kerja opis abang tak pernah habis…..dan masa yang ada kekadang abang tolong kawan-kawan…..



Bila SAYANG mengadu rasa sejuk2 badan dan abang kata nak demam rupanya itu tanda-tanda SAYANG dah nak pergi…..



Bila SAYANG mengadu nak cuti sehari….sebagai majikan SAYANG …abang tak pernah bagi cuti walau setengah hari…..kesian SAYANG ….



SAYANG…maafkan abang….abang tak pernah nampak semua kesakitan yang SAYANG alami tuh….kuatnya SAYANG hadapi setiap kesakitan itu plus dengan kerenah abang dan anak-anak. Abang tak pernah hirau nak baawak SAYANG ke klinik buat full body check up kerana abang ingat semua tu sakit biasa. Nampak sayang sentiasa sihat dan tersenyum waktu abang balik…Cuma sayang mengadu macam tuh jer…..



Maafkan abang kerana tak pernah ambil serius kesihatan SAYANG …..Namun….semuanya dah terlambat…. SAYANG dah pergi untuk selamanya….segalanya takkan berpatah balik….Sekarang selama seminggu pemergian SAYANG …..abang ambil cuti menguruskan anak-anak dan abang rasa keletihan dan kelelahan SAYANG …..bagi abang kerja di opis masih juga ada waktu abang berehat….agaknya sebab tulah SAYANG penat sangat….



Maafkan abang kerana semuanya sudah terlambat……


#copypaste

sorry if i love you

Knp ni?? Aduuiii

Assalamualaikum.....
 Hhmmmm knp la aq ni... ??? Aq jk malang dtg...
Lps 1 , 1 lgi.... Ya allah ... Aq xkuat :'((

Btw ,, sbb kes kmrin tu aq byr nazar rini,,,ok fine..,
So arie ni pn mcm nk gla oohhh... Aq wat malu diri aq sndri.... Eeeeeeee !!!!!

Aq g drive thru .... Then aq kira2 balance mcm kurang.... So aq minta laa....
Pastu dia pon bg je.... Tp bila aq kira lgi daa btul laa blnce tu... Apa yg kurngnya..
Nw daa tlebih pla.... Ok d cnie aq dpt rsa Allah tgh uji aq dlm keadaan aq bpuasa ni
ada ka aq jujur  atau sebaliknya....

Msa dlm pjlnn balik tu...,, aq dok pkir2 ... Klu aq ambek sat g depa tuduh aq pnipu...
Abiss kluar muka aq dlm paper... Tak ke maluu... Aq malu xpa..l parent aq maluuu,, bek bunuh je laa aq yg xgna ni
Pastu atie aq kuat kta kn pulangkan duit itu...itu bukan hal aq....
Aq pon u-turn n pegi kembali duit tu... Xkesahh aq dpt malu ke hapa ka... Yg pnting settle...
Hhhmmmmmmmm mmg maluu gla la aq arini bkilo2 malu aq.. Xpa la..

Tp aq bangga dgn diri aq... Sggup brlaku jujur...
Sbb aq dpt jnji ngn diri aq....
Xkesah la org ckp aq bangga kan diri sendri...ok ko kita xhrgai kita sape lgi nk hrgai n bgga ngn diri kita kn...
So aq arap suma dugaan ni sgra brakhir... Aq xkuat daa nk hdpi...
Tp ALlah tlh bjanji DIa xkn beri musibah yg di luar kmampuan hambanya

sorry if i love you

Sunday, April 14, 2013

awk lgi

asssalamualaikum....

pelik dan heran knp awk sllu muncul dlm mimpi sy ? 
sy amat mluat dgn awk ssuatu ktika dlu... 
dan ada kala nya sy gmbira bila awk ada.. adaa kala nya awk buat sy sgt stresss !!
sejak dua menjak ni... knp awk sering dtg dlm mimpi sy ? prlu ka awk dtg ?

hhhmmmm mimpi mmg sukar ditafsir...
mimpi ada kala nya mbwa 1001 petanda...
mimpi juak ada kala nya hnya mainan tdo...
ada mimpi yg dtg nya dr ALLAH  sbgai ptunjuk kpd hamba nya..
mimpi juak ada dtgnya dri syaitannn yg ingin mnyesatkan ank adam...
nauzubillah....

berbalik kepada awk.... 
sering kali sy mimpi kn awk ? sy rsa diri ini seperti org bodoh..
sy sering teringat n mmikirkan awk.. tp awk? wujud ka sy dlm idup awk wlupon sbgai mnusia yg pling hina..?
xpa bukan itu yg sy hrp kn...
sy hrp awk segera pergi dia ingtn sy...
sbb sejak 2 menjak ni fkirn sy sgt ttumpu pd awk....
seperti ada 1 perasaan yg sukar ditafsir thdp diri awk..

suka ? xmgkin.... 
kasih ? xmgkin....
benci ? xmgkin....

TAPI APA? #penatfkir

sekian entry yg sgt skema ini :))

sorry if i love you

Wht the cit day ngerrr ~

Assalamualaikum....

Aaarrrrrrrrrgggggggggghhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 
Xckup tu aq nk triak....geram nya aduuiiii.... 
Mcm2 bala dtg... Mcm2 musibah....huhuhu

Da la kmrin tu bli broadband dgn sklip mta je rosak ...cuai tul la...
Xsmpai 5jm bli da rosak...aduuhaiii
Kn da jd 1hal aq nk kna pegi kdai tu lgi..
Ncib ble tukar... Klu tak kan ke mlyg 100 i...aduidui

Da la aq xle tdo 1mlm sbb bnda tu...
Pastu kna teman my mum brejam2 soping.... Wuuuwaaaa :(((
Pastu balik umah ada keta block pla dkt dpn umh...
Da la aq ngntuk glerrr...

Aq hon la kaw2 punyaaa....da hon 2 3 kx mcm xda respon je..
Kuar2 pla owner keta tu ble pla maki aq blik...
Weeiii u x erti sabar ke??

Eh eh eh eh skrg sy yg sbr x sbr ni ah....aq da ckup sbr dgn mnusia cm ni...aduuiii
Bukn nya nk minta maaf ke apa ke ... Ble pla maki hamun aq...
Citt people !!! Ncib bek la aq ni jnis mls nk pnjg cerrr nk gadu2,,

Spttnya ko idup bmasyarakat ko hrus alert dgn keadaan skliling.... 
Ko jgn pkir diri klu je...
Ok klu ko kata aq x erti sbr ..., ko rsa ko mmg ada bnda pnting2 la nk buat tu kn....
Tp ko pkir tak psl org lain.... Ko pkir tak org ada bnda juak nk buat.... Ahhh!! 
D buat nya org sakit ke apa ke nk juak mghadap mnggu ko ke? NK KENA SABAR JUAK KE?? 

Pkirr laaa !!!! Aq mmg hangin glerrr arie ni !!!!! 

AAAARRRGGGGGHHHHHHHHHHHHHHH !!!!'!!!!!!!!!!!!!!!!!

sorry if i love you

Saturday, April 13, 2013

Sepa la diri ini

Assalamualaikum.....

Hye awk.... Apa khbr?? Wat pa awk dtg?
Ooo awk ada urusan ye.., ooohhh

Smpai atie awk xtgur sy kn... Xpe la mgkin  awk xnmpk sy...
Yeke xnmpk?? Kita dduk sblh je kot... Xpela...
Sepa la sy ni kn...

Awk sy say hyee hyee kat awk wlupon dlm atie...
Sbb mgkin sy hnya mnggngu awk je kn..
Xpela... Sape la sy ni kan... Hhmmm....

Xpe la awk..dlu pon sy idup tnpa awk...
Jd skrg sy da biasa tnpa awk...

Awk bek2 je la ye...
Doakn awk bjaya dlm idup ... :)))

sorry if i love you

lagi

hyee.... lgi xtdo lgi i ni kan... hahahaha
well well well sja nk crita2 kat ckit...
coz nnt kompom ada org tu RAJEN sgt kan nk skodeng bnda alah ni.... lantak engko lerrr

kita nk crita ek mlm ni ? mlm kerr? da kol 1 pagi ok... o0o0 like usual mornite right ? hehe
sot...

ok2 meh crita dunia photoghaphy...
wa ckp lu mmg syok ah... hehe
bnda ni klu d sapot pla ngn alat2 yg bkenaan like DSLR mmg perrghh la...
tp xsmstinya ...cam biasa pon ble ... yg pnting ble mrakamkan detik2 indah n bhrga...

rasional sy mmilih bidang ini sbgai hoby adalah
1. dpt mrakamkan keindahan alam ciptaan ALLAH
2. dpt mengabadikan kenangan bsma org2 tsyg
3. utk memperolehi ilmu bru
4. da mmg takdir nya i minat mgedik dpn kamera..hahaha

ok rasional ke4 tu jgn slh fhm ok... mksud i, i ska mngumpul koleksi gmbr2 xspecially gmbr i sndri la..
tp bila i da braksi dgn mr.nikon i kompom la i akn ada d blkg bnda alah tu... so mmg kurg sgt pic i...
sllu nya i akn mnyumbangkan khidmat scra percuma utk majlis2 fmily...

meh tgk :))

- majlis cukur jambul my niece-








next...
-the E-day of my cousin-






that all for now....
nnt2 insyallah ada lgi nk share.... kita akn share k...
daaaa


sorry if i love you