Wednesday, December 31, 2014

terima kasih 2014

Assalamualaikum

sedar tak sedar kini kita sudah penghujung episode 2014
pelbagai kisah suka dan duka dicoretkan di dalamnya
terlalu jiwa ini menangis dan tidak lupa juga secoleh ketawa bagi menyedapkan lagi hidangan kehidupan.
jiwa ini saban tahun begitu rapuh untuk menghadapi hari muka

namun sesuatu yang tak jadi pasti ada hikmahnya.
mengenangkan kembali sejarah 2014
tahun demi tahun semakin mencabar liku kehidupan
2014 juga aku tahu apa itu erti tanggungjawab

tanggungjawab sebagai seorang anak
tanggungjawab sebagai seorang kakak sulung
tanggungjawab sebagai seorang pelajar
tanggungjawab sebagai is..... ops belum lagi. hihihi

2014 aku mulai melangkah ke alaf yang baru
2014 aku banyak menanti sesuatu yang tak pasti
2014 aku mulai melakar sejarah baru
2014 aku inginkan diaaaaaaa.... hahaha

ya ALLAH peliharalah kami dari segala kemungkaranmu
ya ALLAH berikanlah yang terbaik utk kami
ya ALLAH syurgalah untuk kedua ibu bapa kami keluarga kami guru - guru kami dan sekalian umat islam.

aamiin ~~


sorry if i love you

Friday, December 26, 2014

Jumaat terakhir

Assalamualaikum

Salam segala puji bagiNya tuhan yang mencipta sekalian alam
Salam bagi nabi junjungan kita
Allahuakbar Allahuakbar Allahuakbar

Semalamku mimpinya sesuatu yang begitu kuinginkan terjadi di alam realiti ini
Andai mimpi jadi kenyataan segala syukur kupanjatkan buatmu ya Allah
Namun aku sedar
Mimpi adakalanya menjadi petanda bagi menjalani kehidupan ini
Mimpi juga adakalanya merupanya mainan tidur ataupun putar belit syaitan. Nauzubillah

Ya Allah kau yang mengetahui segala
Dengarkanlah doaku Ya Allah..

Sedar tak sedar hari ini 26/12/14 merupakan jumaat yang terakhir bagi tahun 2014
Beribu insan sedang diuji di atas muka bumi ini dgn pelbagai dugaan
Insan insan yang bertuah mendapat ujian dariNya

Allah sedang menguji bukannya menghukum
Sesungguhnya ada sesuatu yang indah terselit dibaliknya

Pahit selalu datang dulu sebelum kemanisan
Perit selalu datang dulu sebelum ketenangan
Sempit selalu datang dulu sebelum kelapangan
Kesedihan selalu datang dulu sebelum kebahagiaan

Semoga kita sentiasa dibawah lindunganNya
Yakin dan percaya akan setiap ketentuan



sorry if i love you

Thursday, December 25, 2014

Nasib oh ibu

Assalamualaikum

Ya Allah permudahkanlah segalanya
Lindungilah ibuku yang jauh dariku ya Allah
Hanya padamu aku berserah ya Allah
Satu - satunya hanya engkau yang berkuasa
Tunjukkanlah ya Allah.

Bila fikir2 balik patutkah aku disini?
Sedangkan ibuku seakan memerlukan ku
Jiwa seorang ibu, ibu adalah pembohong
Dia akan berbohong asalkan anak2 selesa

Inilah rasanya sebagai anak sulung
Tanpa ayah, aku yang dibelakang ibu
Seringkali aku berfikir seribu kali utk pergi mengejar cita cita
Semua kerana ibu.

Aku ingin membawa harapan ibu dan ayah
Segulung ijazah utkmu ibu dan ayah
Dalam masa yang ibuku kehilangan tulang belakang
Ibu sepatutnya ada aku membantunya
Tapi aku tiada disisi.

Seringkali hatiku berbelah bagi
Pernah aku menolak tawaran sambung belajar
Semata mata utk ibu. Aku belum sedia utk tinggal ibu sendirian
Hampir 10 thn aku ibu dan adik hidup tanpa ayah disisi

Aku tahu tanggungjawab begitu besar terhadap keluarga
Semoga Allah sentiasa bersamaku
Kuatkan aku ya Allah
Hidup dan matiku hanya utkmu ya Allah

Allahuakbar...

sorry if i love you

Tuesday, December 23, 2014

Untukku ibu

Assalamualaikum

Hendakku tahan apakan daya
Sudah lumrah mengalir juga
Air mata menjadi peneman
Saban tahun tak pernah berubah.

Begini nasibku.
Baruku tahu ertinya hidup.
Melihat anak2 kecil tersenyum ketawa dalam dunia mereka tanpa memikirkan sebarang masalah
Semakin aku dewasa semakin aku tahu betapa sukarnya mengharungi hidup

Ibuku dialah ayah dialah ibu..
Membesarkan aku adik beradik seorang diri
Mencari nafkah semata mata utk putera puterinya
Bagi si ibu itu lah amanah utknya
Amanah dari Allah amanah dari suaminya
Seusia si anak seawal 8thn, tidak mengerti erti kehilangan

Dihina, dicaci, hampir kehilangan punca rezeki semua sudah lali bagi si ibu
Si ibu tetap tersenyum utk anak2.
Dan aku... Ketandusan kasih sayang seorg ayah seusia 10thn.
Ibulah segalanya.

Mak suatu hari nanti kita akan bahagia.
Bukan di dunia sekalipun, akhirat apa
Puas kita menangis disini in shaa Allah bahagia menanti kita
Tidak pun bahagia utkku, ku pastikan bahagia utkmu mak

Mengharap sedikit ehsan dari Yang Maha Esa
Semoga ibu2 kita semua mencari bidadari syurga yang indah.
Aamiin. ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️




sorry if i love you

Friday, December 19, 2014

Mencari erti persahabatan

Assalamualaikum

Halooo keksah tak tdo lagi weeii
Keksah malam2 ni mmg otak mencurah2 hati membebel2
Ok. Nak cerita pasal sahabat la pula

Sahabat merupakan individu kedua yang rapat dgn kita selepas keluarga
Sahabat juga merupakan individu yang mampu membuat kita tersenyum tertawa dan menangis
Sahabat sejati satu dalam seribu. Madah melayu sering mengatakan jadilah kita sahabat yang ikhlas pasti sesuatu hari nanti org akan ikhas bersahabat dgn kita.
Sedangkan lidah lagi tergigit ini kan pula suami isteri. Haaaa tudiiaaaaa..
Sedangkan suami isteri pun ada tekak dan ada berrr nya ini kan pula kita sesama sahabat. Itu lah warna kehidupan.

Kini aku juga mencari erti sebuah persahabatan. Mencari individu yang ikhlas. Bukan diri ini mencari kesempurnaan namun sudah penat untuk menangis.
Seseorang tidak akan digelar sahabat tanpa kejujuran dan keikhlasan yg ada pada dirinya.

Peganglah kata2 ini "if they ignore u now, they will need u later" ...

Sahabat selamanya...


sorry if i love you

Thursday, December 18, 2014

Ohhh inilahhh life...

Assalamualaikum

Hye hye hye
Ni hao? Hen gao xing ren shi ni.

Apa aku merepek tu? Hihi
Ok nak.. Ni keksah nk cerita sikit.

Alhamdulliah sedar tak sedar nak dah masuk study week keksah kat cni
2 minggu lagi keksah nak final exam. Nak abis dah semester 1.
Byk suka dan bykkkkkkkk duka sepanjang keksah kat cni.

Tak lupa juga tahap kerinduan keksah yang menebal terhadap ibu bapa
Sanak saudara keksah. Kadang perlu hati benar benar rapuh semangat mulai pudar
Hanya Allah saja mampu mengirim salam kerinduan kepada mereka.
Di saat diri jauh dirantau makna jelaslah erti sebuah kehidupan
Berbekalkan suara si ibu saban hati di hujung talian sdh cukup menutup cebis2 kerinduan

Fuuuhhh tudiiaaaa keksah da mula da..
Kalau kazen keksah yg senget tu mesti dia ckp "da mula da dia" hahaha
Dia mmg sengal tp dia lah kepala hantu yg boleh masuk dgn aq.

Apa keksah rasa dia pon nk juga rasa. Hahaha
Pena kitaorg rasa nak lari dari msia jauh2. Haha
Merengkan... Keksah tau lepas ni dia mesti stalk lagi kan blog ni. Hahaha

Okokokok boring la ckp pasal dia.. Sengal.  Mina peacee.. Senyum cikeett.. Piknik ke kite? Haha
Keksah ada byk lg cerita nk share tp mls nya menaip.. Acanerr tu? Hhmmm


sorry if i love you