Wednesday, December 31, 2014

terima kasih 2014

Assalamualaikum

sedar tak sedar kini kita sudah penghujung episode 2014
pelbagai kisah suka dan duka dicoretkan di dalamnya
terlalu jiwa ini menangis dan tidak lupa juga secoleh ketawa bagi menyedapkan lagi hidangan kehidupan.
jiwa ini saban tahun begitu rapuh untuk menghadapi hari muka

namun sesuatu yang tak jadi pasti ada hikmahnya.
mengenangkan kembali sejarah 2014
tahun demi tahun semakin mencabar liku kehidupan
2014 juga aku tahu apa itu erti tanggungjawab

tanggungjawab sebagai seorang anak
tanggungjawab sebagai seorang kakak sulung
tanggungjawab sebagai seorang pelajar
tanggungjawab sebagai is..... ops belum lagi. hihihi

2014 aku mulai melangkah ke alaf yang baru
2014 aku banyak menanti sesuatu yang tak pasti
2014 aku mulai melakar sejarah baru
2014 aku inginkan diaaaaaaa.... hahaha

ya ALLAH peliharalah kami dari segala kemungkaranmu
ya ALLAH berikanlah yang terbaik utk kami
ya ALLAH syurgalah untuk kedua ibu bapa kami keluarga kami guru - guru kami dan sekalian umat islam.

aamiin ~~


sorry if i love you

Friday, December 26, 2014

Jumaat terakhir

Assalamualaikum

Salam segala puji bagiNya tuhan yang mencipta sekalian alam
Salam bagi nabi junjungan kita
Allahuakbar Allahuakbar Allahuakbar

Semalamku mimpinya sesuatu yang begitu kuinginkan terjadi di alam realiti ini
Andai mimpi jadi kenyataan segala syukur kupanjatkan buatmu ya Allah
Namun aku sedar
Mimpi adakalanya menjadi petanda bagi menjalani kehidupan ini
Mimpi juga adakalanya merupanya mainan tidur ataupun putar belit syaitan. Nauzubillah

Ya Allah kau yang mengetahui segala
Dengarkanlah doaku Ya Allah..

Sedar tak sedar hari ini 26/12/14 merupakan jumaat yang terakhir bagi tahun 2014
Beribu insan sedang diuji di atas muka bumi ini dgn pelbagai dugaan
Insan insan yang bertuah mendapat ujian dariNya

Allah sedang menguji bukannya menghukum
Sesungguhnya ada sesuatu yang indah terselit dibaliknya

Pahit selalu datang dulu sebelum kemanisan
Perit selalu datang dulu sebelum ketenangan
Sempit selalu datang dulu sebelum kelapangan
Kesedihan selalu datang dulu sebelum kebahagiaan

Semoga kita sentiasa dibawah lindunganNya
Yakin dan percaya akan setiap ketentuan



sorry if i love you

Thursday, December 25, 2014

Nasib oh ibu

Assalamualaikum

Ya Allah permudahkanlah segalanya
Lindungilah ibuku yang jauh dariku ya Allah
Hanya padamu aku berserah ya Allah
Satu - satunya hanya engkau yang berkuasa
Tunjukkanlah ya Allah.

Bila fikir2 balik patutkah aku disini?
Sedangkan ibuku seakan memerlukan ku
Jiwa seorang ibu, ibu adalah pembohong
Dia akan berbohong asalkan anak2 selesa

Inilah rasanya sebagai anak sulung
Tanpa ayah, aku yang dibelakang ibu
Seringkali aku berfikir seribu kali utk pergi mengejar cita cita
Semua kerana ibu.

Aku ingin membawa harapan ibu dan ayah
Segulung ijazah utkmu ibu dan ayah
Dalam masa yang ibuku kehilangan tulang belakang
Ibu sepatutnya ada aku membantunya
Tapi aku tiada disisi.

Seringkali hatiku berbelah bagi
Pernah aku menolak tawaran sambung belajar
Semata mata utk ibu. Aku belum sedia utk tinggal ibu sendirian
Hampir 10 thn aku ibu dan adik hidup tanpa ayah disisi

Aku tahu tanggungjawab begitu besar terhadap keluarga
Semoga Allah sentiasa bersamaku
Kuatkan aku ya Allah
Hidup dan matiku hanya utkmu ya Allah

Allahuakbar...

sorry if i love you

Tuesday, December 23, 2014

Untukku ibu

Assalamualaikum

Hendakku tahan apakan daya
Sudah lumrah mengalir juga
Air mata menjadi peneman
Saban tahun tak pernah berubah.

Begini nasibku.
Baruku tahu ertinya hidup.
Melihat anak2 kecil tersenyum ketawa dalam dunia mereka tanpa memikirkan sebarang masalah
Semakin aku dewasa semakin aku tahu betapa sukarnya mengharungi hidup

Ibuku dialah ayah dialah ibu..
Membesarkan aku adik beradik seorang diri
Mencari nafkah semata mata utk putera puterinya
Bagi si ibu itu lah amanah utknya
Amanah dari Allah amanah dari suaminya
Seusia si anak seawal 8thn, tidak mengerti erti kehilangan

Dihina, dicaci, hampir kehilangan punca rezeki semua sudah lali bagi si ibu
Si ibu tetap tersenyum utk anak2.
Dan aku... Ketandusan kasih sayang seorg ayah seusia 10thn.
Ibulah segalanya.

Mak suatu hari nanti kita akan bahagia.
Bukan di dunia sekalipun, akhirat apa
Puas kita menangis disini in shaa Allah bahagia menanti kita
Tidak pun bahagia utkku, ku pastikan bahagia utkmu mak

Mengharap sedikit ehsan dari Yang Maha Esa
Semoga ibu2 kita semua mencari bidadari syurga yang indah.
Aamiin. ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️




sorry if i love you

Friday, December 19, 2014

Mencari erti persahabatan

Assalamualaikum

Halooo keksah tak tdo lagi weeii
Keksah malam2 ni mmg otak mencurah2 hati membebel2
Ok. Nak cerita pasal sahabat la pula

Sahabat merupakan individu kedua yang rapat dgn kita selepas keluarga
Sahabat juga merupakan individu yang mampu membuat kita tersenyum tertawa dan menangis
Sahabat sejati satu dalam seribu. Madah melayu sering mengatakan jadilah kita sahabat yang ikhlas pasti sesuatu hari nanti org akan ikhas bersahabat dgn kita.
Sedangkan lidah lagi tergigit ini kan pula suami isteri. Haaaa tudiiaaaaa..
Sedangkan suami isteri pun ada tekak dan ada berrr nya ini kan pula kita sesama sahabat. Itu lah warna kehidupan.

Kini aku juga mencari erti sebuah persahabatan. Mencari individu yang ikhlas. Bukan diri ini mencari kesempurnaan namun sudah penat untuk menangis.
Seseorang tidak akan digelar sahabat tanpa kejujuran dan keikhlasan yg ada pada dirinya.

Peganglah kata2 ini "if they ignore u now, they will need u later" ...

Sahabat selamanya...


sorry if i love you

Thursday, December 18, 2014

Ohhh inilahhh life...

Assalamualaikum

Hye hye hye
Ni hao? Hen gao xing ren shi ni.

Apa aku merepek tu? Hihi
Ok nak.. Ni keksah nk cerita sikit.

Alhamdulliah sedar tak sedar nak dah masuk study week keksah kat cni
2 minggu lagi keksah nak final exam. Nak abis dah semester 1.
Byk suka dan bykkkkkkkk duka sepanjang keksah kat cni.

Tak lupa juga tahap kerinduan keksah yang menebal terhadap ibu bapa
Sanak saudara keksah. Kadang perlu hati benar benar rapuh semangat mulai pudar
Hanya Allah saja mampu mengirim salam kerinduan kepada mereka.
Di saat diri jauh dirantau makna jelaslah erti sebuah kehidupan
Berbekalkan suara si ibu saban hati di hujung talian sdh cukup menutup cebis2 kerinduan

Fuuuhhh tudiiaaaa keksah da mula da..
Kalau kazen keksah yg senget tu mesti dia ckp "da mula da dia" hahaha
Dia mmg sengal tp dia lah kepala hantu yg boleh masuk dgn aq.

Apa keksah rasa dia pon nk juga rasa. Hahaha
Pena kitaorg rasa nak lari dari msia jauh2. Haha
Merengkan... Keksah tau lepas ni dia mesti stalk lagi kan blog ni. Hahaha

Okokokok boring la ckp pasal dia.. Sengal.  Mina peacee.. Senyum cikeett.. Piknik ke kite? Haha
Keksah ada byk lg cerita nk share tp mls nya menaip.. Acanerr tu? Hhmmm


sorry if i love you

Saturday, November 29, 2014

Akhirnya langkahku disini

Assalamualaikum....

Sihat tak cik kak cik bang nu?
Lama x sembang na...
Meh i nk cerita ni.. Jom jom jom

Alhamdulillah... Sesungguhnya Dia laa yg Mengetahui segalanya
Ditakdirkan detik 9am 15 sept bgun bya anak adam ini utk melihat keputusan rayuan kemasukan ke universiti tercatatlaaa baginya Nur si polan bt si polan tahniah anda berjaya ke Udotdot...
Allahurabbiii Allahurahim Allahurahman... Terima kasih ya Allah...

Bermula la perjalanan hidup yg sy inginkn slama ini.
Iaitu menjadi seorang mahasiswa...
Jika ayahanda n bonda ku hanya bersekolah sehingga spm saja,
Ini laa.. Ini laaa masa nya utk aq mbwa amanat mereka utk menggenggam segulung ijazah

Ternyata hidup d tempat org memberi seribu satu pengajaran..
Jauh dari ayah n bonda.. Jauh dari saudara mara.. Jauh dari sahabat hadai...
Namun segera hati dicekalkan demi amanat yg 1..

Ujian demi ujian melanda.. Dugaan demi dugaan menyapa..
Namun dipujuklah sang hati agar lebih tahan.
Allah tak akan menguji hambanya diluar kemampuannya.. Itu janji Allah..

Sedar tak sedar semester 1 bakal melabuhkan tirainya..
Makin ke penghujung makin hebat dugaan dan pancaroba..
Perbetulkan niat in shaa Allah semuanya dipermudahkan...

Aamiin



sorry if i love you

Thursday, September 4, 2014

Hanya mampu melihat

Assalamualaikum

Kwn2 mesti gembira dpt sambung deg skrg ni
Sy nk cerita sikit.
Sy sejak zmn2 spm lgi hanya mampu mlihat kejayaan kwn2 lain.

Bermula dgn keputusan pengambilan matrik diumumkan
Sy tak dpt. Sy dlu buat scn stream + acc msa spm.
Tak rezeki kot. Xpa sy redha . Lama juak menganggur 6bln kot
Tup tup tup last choice org kata dpt offer stpm

Stpm dah guna system baru.
Masa tu katanya calon stpm bakal diutamakan dlm pengambilan prog deg
Ok masa mmg semangat gila buat stpm ada 3 sem
Nama pra universiti kn. Ok masa ni hidup da celaru da
Xtau nk jd apa. Cita2 suma da kelaut. Dpt pn stpm bidang kemanusiaan. Sah2 tukar option

Tp dgn gigih nya menerusi perjuangan.
Masa stpm ni la kenal erti susah payah hidup
Dgn assignment dgn viva silibus lg nk kejar setiap sem
Masa ni la kenal suma bnda2 tu

Penghujung sem 1 bila result kuar mmg yg atas angin je
Cukup2 sifat je cukup2 mkn cukup minum.
Masa ni dah separuh give up da
Tup tup tup dtg pula offer diploma akauntansi dri poli
Semangat balik nk kuar da nk buat diploma
Borang suma da siap da urus sgla bagai tup tup tup hati berat je nak p
Syg sgt kot kat stpm

Endingnya stpm juak. Lalui la stpm 3sem sethn setgh tu
Bukan sekejap. Mcm2 bnda jd. Tjtuh tsungkur tgolek suma bgun sndri
Dgn ada mkhluk yg tak suka kita . Siap kutuk mngata kita. Sabar je la dgn mkhluk tu . Aq x kacau pn idup dia. Huhuhuh

Penghujung stpm segenggam harapan ku galas ingin mencapai 1 maklamat iaitu nk masuk u wat deg master n strusnya
Penghujung stpm org kata final exam aq carry 6 papers ok.
Sbb nk mcukupkan pointer sckupnya sdaya mampu.

Bila la lepas saat2 tu suma bila result offer deg dah kuar aq xdpt pon 1 offer!
Ya Allah masa tu fikir knp la aq malang sgt? Pada dlu asyik tgk kejayaan org len
Takda la teruk mna result aq pon. Sekali lg aq mngiss..
Tetiba timbul rasa menyesal ambek stpm
Dlu nya stpm yg gigih aq lalui ttiba timbul rsa mnyesal

Akhirnya aq munasabah diri. Allah da rancang suma
Allah tau apa tbaik utk aq.
Mungkin belum rezeki aq.
15sept ni keputusan rayuan masuk u will release
Aq hrp sgt ada la rezeki. Bukan apa aq xda hadiah pling bharga nak bg mak aq
1 1 hadiah pling bharga aq nk bg mak aq.

Mamy dady aq ada aq sorang je sbgai harapan keluarga
Aq pon tension klu takda apa nk bg mak pak aq bgga.
Tp aq yakin perancangan Allah. Allah tau segalanya.

Aamiin in shaa Allah.


sorry if i love you

Tak brpa nk raya

Assalamualaikum

Selamat hari rya uols. Maaf zahir dan batin. Salam kosong3
Yeee sy tau raya da sebulan blalu.
Tp sy baru nak ada mood nk mnulis
Tak salah kan? Hihi

Btw, apa cer raye korang ? Mesti best..
Raya saya takda yg spesies.
Sama mcm arie2 sblumnya.
Sy tak dpt rasakan nikmat beraya sejak ketiadaan dady sy wlupn arwah da lama pegi
Tp hidup harus diteruskan uols hihi

Sy raya dok umah je hadap tv tu la
Gelak sedih syum muram suma ada
Mmg sunyi. Begitu la rasa sy
Gathering wit family ada la juak tp bg sy xda la meriah sgt

Ya Allah berilah aku kebahagiaan wlupn secebis
Allahu sebak pla nya. 

sorry if i love you

Saturday, July 12, 2014

Bila?

Assalamulaikum

Hip hip hip .. Bgun bgun bgun sahur sahur wei..
Tempat aq lg 20mins nk imsak ..
Hhmmmm dahh masuk ramadan 14 ek? Alhamdulillah.

Dan aku ni sejak2 jd suri kpd umah aq ni mmg susah sgt nk tdo mlm
Tp klu siang tak payah la nak cri aku ek dok qadak tidoq tu ah hahahaa
Tu pon KALAU aq free.. Klu aq ade keje mmg menuntut aq kuar juak la
Xda nya nak qadak qadak..

Tp seyesly mmg aq susah nak tdo mlm
Kekadang smpai kol 3 4 pagi jaga.
Lagi2 arini aq TERMINUM nescafe

Aq mmg jenis x minum nescafe
Ntah tetiba tminum sebab mamy belikan air cappocino  katanya kat bazaar tu
Alih2 aq minum ntah kat mana cappocino nye. Smpai ke sdh rasa nescafe
Nak wat  cm na dah setgh kot aq sedup, biaq la bg habis jgn mbazir .. Ramai lg org yg khausan ek

K lah nk tggu mata tutup
Kalu aq terus mnaip tkut2 boleh dibukukan karya tersebut yg ntah hapa2 je. Hahaha
Goodmorning. Selamat berpuasa!


sorry if i love you

Monday, July 7, 2014

Apa maknanya?

Assalamualaikum

Lama tak dgr cerita na?
Sebelum tu selamat menjalani ibadah puasa
Hari ni dah ramadan 9 ek? Semoga dipermudah segala nya

Pernah tak korang mimpi pelik pelik ?
I selalu mimpi pelik. Kekadang i pon rasa pelik hahaha
Mlm tdi i mimpi i pregnant. Mlm sebelum tuh i mimpi alat pregnancy test tu
Ape kehe nye i pon x kawen lagi. Boipren pon takdak lagi nk pregnant apenye

Mimpi tu boleh pla i rasa2 ek. I feel like dream came true
I dapat rasa baby gerak2 dlm perut. I dapat rasa belaian org ramai kat i. Maklumlah ibu mengandung ek.
Tp malangnya suami i konon itu i tak bekenan langsung
Jgn kata rupa serba serbi i x bekenan kat laki tu.
Pastu bole pla i nk gugur kandungan sbb nyesal kawen ngn suami tu.
Nauzubillah... Tu mimpi. Mainan tidur. Semoga kita semua sentiasa dilindungi Allah

Apa pon petanda , apa pon maksud mimpi2 tu semoga yg baik2 saja
Kata org mimpi ni sekadar mainan tidur tp ada juak sebagai petanda
Wallahualam. Semoga Allah sentiasa menganugerahkan yg terbaik
Aamiin

sorry if i love you

Monday, June 23, 2014

Mulut orang

Assalamualaikum

Arini lg berapa hari ye nak sambut tibanya ramadhan?
Semoga diberi kesempatan . Aamiin

Bukan itu sebenarnya topik utama yg nak diperkatakan
Soalannya sekarang ni mulut org yg dok hari2 nak mengata
Tgk org tu gemuk mngata , kurus mngata, lawa mngata, buruk pon mngata.
Suma pon dok nak mngata. Tp kdg2 yg dikatakan semestinya kenyataan.
Tp pena ka perasaan org lain?
Dok mngata org gemuk debab badak tong dinosorr ingat org tu xda perasan ka?

Kita harus ingat, bukan kita yg lawa yg kurus yg cantik je nak hidup
Org2 lain tu pun kalu kita tanya dorg pun xmo jadi mcm tu.
Tp tu takdir Allah. Ya mmg takdir boleh berubah dgn izinNya setelah kita berusaha,
Tp klu dah dok mngata arie2 boleh rapuh harapan c kwn tu kn

Takpa ni sekadar perkongsian. Xda kena mengata dgn yg hidup or mati
Sama2 kita ambil iktibar
Semoga kita sentiasa dilindung n diberkati Allah SWT

sorry if i love you

Saturday, June 21, 2014

This is ur day

Assalamualaikum

Hye lama kita nak ckp arini birthday dida kita
Hihihi tetiba jk arini part of my family cerita2 about my dad.
N serta merta wat sy sebak

Dad i misss u so strong
I knw im a noty daughter for u. Sllu wat dad marah kan
Klu sy tau dad xlama ngn sy , sy nk peluk dad kuat2 ketat2 xmo lepas
Knp tkdirnya bgni pa? Ya Allah knp aq harus mpertikaikan qada qadar mu ? Astagfirullahalazim
Sememangnya aq hri demi hri mnerima suma ini dgn redha.

Pa sy nk peluk nk cium byk2. Huhuhh Allah sebak nya
Bru2 ni sy mimpi u pa.. U dtg u cium u pelu i.. allah upanya hnya mimpi.
Tp dpt la juak lepaskan rinduu ckit.

Pa, semoga Allah sentiasa memberkatimu.
Semoga Allah permudahkan urusanmu di sana


sorry if i love you

Saturday, June 14, 2014

Dear dida


Saat tiba nafas di ujung hela
Mata tinggi tak sanggup bicara
Mulut terkunci tanpa suara

Bila tiba saat berganti dunia
Alam yang sangat jauh berbeda
Siapkah kita menjawab semua
Pertanyaan

Bila nafas akhir berhenti sudah
Jatung hatipun tak berdaya
Hanya menangis tanpa suara
Ooo

Mati tak bisa untuk kau hindari
Tak mungkin bisa engkau lari
Ajalmu pasti menghampiri

Mati tinggal menunggu saat nanti
Kemana kita bisa lari
Kita pastikan mengalami
Mati

Dear dida... Epy fathers day. I wat knw hows i miss u so muchhhh
Dida ., best lagu tu. Tiap kali kaka dgr lagu tu., kaka mesti ingat dida
Dida kaka rindu sgt kat dida. Semoga Allah lindungi dida
Dida kaka tau kaka bukan anak terbaik utk dida
Dida tunggu kaka kat sana ya 

Dida i dunno sampai bila kaka boleh tahan hidup mcm ni 
I only hv mamy as my parent in the world 
Tiba saat i wish u are here wit me dida
But i wrong. U cannot back wit me n i must accepted tht

Dida tenang lah ko d sana
Semoga Allah memberkati rohmu
-al Fatihah-

sorry if i love you

Thursday, June 12, 2014

Pening

Assalamualaikum

Hye hye hye hye bye bye bye
Ntah la nyah. Sah meroyan kot sye
Dah penat tunggu awk
Penat tak penat sy tunggu juak u. Hahaha

Tiap kali ni wat entry sy ada masalah nak letak title
Tmenung haaa berejam fkir title je kot
Smpai bnda2 yg nak dtulis pon dah tlupa hahaha

Perasan tak sy msti wat entry jam 12mlm ke atas hihihihi
Bukn apa masa tu la sy mula refleksi diri.
Kosongkan fikiran . Reflek balik apa yg kita buat arini. Berbaloi ke tak?
Mula rancang apa nak wat esok. N hari2 seterusnya.

Nak cakap byk pon xtau nak ckp apa.
Sokiee..

Hati bergolak melihat kamu
Sukar diungkap dgn bicara
Mengejar dirimu tiada jemu
Walau terpaksa pergi kembara

Hihihi. Pantun tu x sedap pun buat2 sedap je lah ye
I loike create pantun. Ohhh dunia pantun. Lama dah tinggalkan sejak tamat sekolah
Tp tak bermakna terus lupus drpd jiwa. Jiiaahhhh i love bahasa.

Makin jauh melalut. Kbyeeee



sorry if i love you

Wednesday, June 11, 2014

Masih menunggumu

Assalamualaikum

Hhhmmm tiap kali cuba melupakanmu pasti ada saja sesuatu yang cuba utk mengingatimu
Kisah kita bermula dari perasaan meluat bertukar dgn sekelip mata
Perasan itu hadir tanpa aq sedari. Sesuatu ketika itu perasaan meluat terhadapmu hilang begitu saja.
Namun perasaan lain pula yg hadir. Setiap kali melihat dirimu, hati menjadi gunda gulana.

Bermula dari itu, diri tertanya2 knp itu tjadi? Hari demi hari perasaan semakin menebal.
Apabila bertentang mata dgn mu , jantung seakan berhenti seketika. Knp knp knp ??
Saban hari menanti kemunculanmu. Jika tiada maka mulalah hati tidak tenteram. Apakah itu falling in love??

Dari mulanya 1 maklumat pun tidak aq ketahui tentang dirimu
Akhirnya kuasa Allah nak tunjuk, maklumat tentangmu bertandang depan mata , masuk ke otak , tersimpan d hati.

Adakah kau juak merasakan apa yg aq rasa??
Adakah kau menyedari suma ini. ??
Namun aq masih mnggu respon darimu..
Apa pengakhiran kita ? Semoga berakhir dgn kebaikan. 

sorry if i love you

Sunday, June 8, 2014

le admirer

Assalamualaikum

hyiuuu korang.. apa kabar ? sihat ka rini ?
seja nak tanya kabar ek  ? ntah ada ntah xda yg tgk blog i ni kan.. y bother y bother y bother

o0hhh ye nak bbalik pada tajuk kita uols.. LE ADMIRER

tipulah sape2 yang xpena ada admirer ek.
sbgai mnusia kita da d anugerah atie dan perasaan. so pada i itu adalah lumpah

bercakap pasal admirer...admirer itu sendiri bermaksud peminat.
apabila kita ada meminati seseorg tu cthnya mulalah kita mgelarnya admirer.
mnusia ni kadang kala sifat malu sgt mnguasai diri. namun kehendak utk memiliki itu sgt tinggi

kdg kala ada individu yg mnganggap admirer ni adalah perkara biasa "alaa i je minat org tu je... sdp mata memandang"
kdg kala ada individu yg mnganggap admirer ni adalah sesuatu harapan agar diri dpt memiliki seseorg tu sdgkan dalam masa yg sama diri tidak mempunyai keyakinan yg tinggi utk bersemuka. [alaa muka2 miaww lettewww]

kesimpulannya, tidak bg i tak salah utk kita mempunyai admirer. secara tak langsung individu yg "diminati" itu akan mjadi inspirasi dlm idup seseorg tu. sebab yala kan kita xtau apa nasib kita ek. so jln tbaik doa je ek.

_sekadar perkongsian_
_xde kena mengena dgn yg idup/mati_

daaaaaaaaaaaaaaaaaa~~~

sorry if i love you

Saturday, June 7, 2014

knp bgni ?

Assalamualaikum

apa korang rasa kalau benda tu bukan kerja korang pastu korang kena hadap?
dah tuh penghujung nya korang juak kena hamun.
Ya ALLah gugur airmataku. terguris hati ni
mengenangkan manusia yg sememangnya bertanggungjawab atas keja2 itu
namun dia pula bersenang lenang aku pula yang menangis

inginku turut hatikan mau saja dilempar segala amanah.
namun masih mempunyai tahap kesabaran hanya mampu terluah dgn linangan airmata

mengapa kau mjdi manusia yg sgt keterlaluan.
seperti tidak ada manusia lain yg berhak bbahagia.

ALLah tau segala. semoga ALLah membalas segala perbuatannya.

:'(

sorry if i love you

Bila nak bercerita

Assalamualaikum

Yaaa dis is saturday
Dis is weekend
So wat sud i do ? Hhhmmm dunno.

Patut weekend2 mcm ni kita bw la diri utk beriadah right bsama org2 tsyg.
Mna yg mls rsa2 xpyas lg peluk bantal2 kat bilik tu, sila laaa silaa. Peluk la smpai lusa

Klu i , i suka bawa my fruitchild g swimming. Al maklum la panass2 ni kan .. Ohhh msia ku. Hihi
Tp arie2 ni xla kot. My fruitchild suma nk mnja2 nk ulit2 ngn parent depa. Xpala.
So i pon nk riadah la dlm bilik . Riadah sgt HAHAHAHA
Riadah laa tu. Wit music + novel + reading + on9 .. Oohhh heaven
Mmandangkan i mmg jrg tgk tv n mmg x bkesempatan lgsung .

So uols jgn sia2 weekend anda. Hihihi
Ceyaaaa

sorry if i love you

Oh ikan emas kuuu

Assalamualaikum

Bila hati mulai tertarik
Saban hari menanti kamu
Mulanya hati bagai dicarik
Tapi kini merindukanmu

Ehh dahh mai dahh mood tuu.. Hehehe

Alkisah
Seorang yang mempunyai rupa paras yang menjadi idaman setiap gadis termasuk diriku
Aku pada mula sungguh cuak akan dirimu yang membuatkan aku tercabar
Aku paling pantang ada keta tak reti sabar n mentang lah bawa keta mahal sesuka hati je ingat tu jalan nenek kau.!

Bermula dia hari itu aku sering berjumpa dgn c pemilik keta mewah itu. Dgn rasa gerutu nya aku nak tau sgt siapalah pemiliknya
Kuasa Allah nak tunjuk aku pun terserempak lah dgn pemilik keta itu
Waaaa mulut kata benci tapi kenapa hati mulai berdegup kencang saat melihatnya
Benarlah kata org jgn benci sgt nnt jd suka sgt
Hahahaha mula dari hari itu aku mula merasakan sesuatu terhadapnya
Adakah dia juak begitu? Meskipun hanya respon mata ke mata sj yang berlaku apabila terserempak (selalu terserempak) aku tetap dapat merasa degupan itu.

Daripada aku tak 1 apa pula tentang dirinya, dgn sekelip mata Allah nak tunjuk sekali lagi aku dapat tau serba sedikit tentang dirinya.

Aku akan menunggu

Goodnite. Sweet dream



sorry if i love you

salam kerinduan

Assalamualaikum...

salam kerinduan wat dunia mayaku
hmpir setahun aq mjenguk ruangan ni dek tuntutan tugas yg byk..
hmpir sthn lalu itu juak plbgai cabaran dugaan aq lalui tnpa smpat catatanknnya utk djdikan sejrah

namun arie ni 6.6.14 entry pertamaku d tahun 2014 ni.

sebelumnya syukur atas nikmat kehidupan yang dberikan ALLahurabbi.
kini 2014 sdh hmpir stgh perjalanan nya. bgtu cpt masa blaku.
tlalu byk kisah ingin d kongsikan . nmun atas kekangan msa sgalanya blalu bgtu sj.

bulan Jun juak bru sj mbuka tirainya. mnyedarkan wahai mnusia hidup ini pnuh wrna wrni
bg yg muslim tak lama lg bakal menyambut ramadhan bulan pnuh kberkatan.
semoga ALLah sntiasa mberi kesempatan utk kita sma2 muhasabah diri.

rentetan sepanjang 6 bulan d 2014 yg dpt disimpulkan

jan & feb - amat la bahagia bg diriku krn dberi kesempatan utk mcri pluang pkerjaan. buln ini aq mulai                             sebok dgn kerja2 d klinik.

Mac  -  sebok dgn urusan persekolahan . meskipon sdh tamat high certificate nmun masi ada yg prlu                         dselesaikan

April & May - msa yg dgunakan spnjg 2bln mghadap kesibukan bkerja kini d tebus dgn mluahkan msa bsma                        kluarga

Jun - kini masanya utk bekerja semula. mcri pngalaman dan mpelajri plbgai yg masi blum ckup utk mjdi                 seorg mnusia. semoga dpermudahkan segala urusan.

to be continue nxt entry ________________  salam

sorry if i love you