Nasib oh ibu

Assalamualaikum

Ya Allah permudahkanlah segalanya
Lindungilah ibuku yang jauh dariku ya Allah
Hanya padamu aku berserah ya Allah
Satu - satunya hanya engkau yang berkuasa
Tunjukkanlah ya Allah.

Bila fikir2 balik patutkah aku disini?
Sedangkan ibuku seakan memerlukan ku
Jiwa seorang ibu, ibu adalah pembohong
Dia akan berbohong asalkan anak2 selesa

Inilah rasanya sebagai anak sulung
Tanpa ayah, aku yang dibelakang ibu
Seringkali aku berfikir seribu kali utk pergi mengejar cita cita
Semua kerana ibu.

Aku ingin membawa harapan ibu dan ayah
Segulung ijazah utkmu ibu dan ayah
Dalam masa yang ibuku kehilangan tulang belakang
Ibu sepatutnya ada aku membantunya
Tapi aku tiada disisi.

Seringkali hatiku berbelah bagi
Pernah aku menolak tawaran sambung belajar
Semata mata utk ibu. Aku belum sedia utk tinggal ibu sendirian
Hampir 10 thn aku ibu dan adik hidup tanpa ayah disisi

Aku tahu tanggungjawab begitu besar terhadap keluarga
Semoga Allah sentiasa bersamaku
Kuatkan aku ya Allah
Hidup dan matiku hanya utkmu ya Allah

Allahuakbar...

Comments

Popular posts from this blog

wow !

This is ur day