Tuesday, June 4, 2013

gemuk

Assamualaikummm

tetiba ek mlm ni i sebut bnda alah tu... 
xpe sbut la lgi...
gemuk gemuk gemuk gemuk !!!

hhmmmm....
pena tak kita tpkir apa prsaan org berkeadaan "gemuk" ini apa mreka rsa?
pena tak kita tpkir ada ka mhkluk ALLAH ni mminta djdikn sprti itu?
pena tak kita tpkir knp mrka ini sering mjdi bahan masy skeliling ?
pena tak kita tpkir knp masy tak nmpk klebihan kpd gol G ni? *stiap ciptaan ada kelebihan n kekurangan

kita nmpk gol G ni skdr tsyum sj kan bila ada mhkluk yg mngatakn "eee gemok , debab, tong n blalala"
ttpi kekdg kita mlihat juga mrka ni shingga mnitiskn air mata akibat ejekan2 itu kan ?
tergamak nya sbgai mnusia mghina mnusia lain.
gol G jua mkhluk t'istimewa ciptaan YANG MAHA KUASA.
sepa kita utk mnilai ciptaanNYA
lyk ka kita?

tak layak ka gol G ini utk mngecapi kebahagian ?
tak layak ka gol G ini utk disayangi?
tak layak ka gol G ini utk memiliki dan dimiliki?

itu sdh lumrah dunia. namun tidak suma insan mngejar yg terindah dan mnggalkn yg buruk..
ada kalanya stiap yg kurang itulah yg akn mbwa ksempurnaan kelak.

manusia sebaik2 ciptaanNYA. kurus, gemuk, kaya, miskin, or apa skli pon keadaan kita sma sj pd pandangan YANG MAHA ESA. 

sorry if i love you

Sja nak ckp ckit...

Assalamualaikummmm

Mi sja nk ckit... Nk ckp pn tkut ada yg trsa. Tp xpa la.. Nk skdr pmndgn sy
Mgkin korg pn ada yg spndgn dgn sy or sy ni sj ss "syok sndri" xkesah la!!
Lntak aq la kn .. Blog haku.. Hahahaha gtu pla.. Xde laa

Situasi 1
Bile kite tgk kan kat kaun ibu dom tgn sblh pgg pimpin ank
Tgn sblh lg pgg bby sdg kn c ayh amboiii sajak je idup dia kn jln dlu kt dpn ku...
Santai2 je kn.. Xde wat pe mcm xde beban ... Yg c bini tu cian dok pgg ank kiri kanan..
Mmg aq tgk aq xle time la bai.. Sory laa...
Bg aq kli c suami tolg isteri pgg ank tu or atleast pimpin la isteri tu
Brirign la jln dgn dia.. Bukn nk kata romantik ke ape
Tp sbgai mghrgai laa c isteri... Tp xsuma mcm tu.. Sstgh or sglintir je..
Kbykkn suami kat msia ni mmg gudd attitude la n romantik.. Btul tak??!
Ok cunnn !!

Situasi 2
Sbgai plyn... Mlut tu agak2 laa wei...
Ska atie plggn la nk oder brpa jniss mknn pon WALAUPON dia nk mkn sorg
Yg ko sebuk ckp "u nk oder byk ni ke? Brpa org mkn" ambooiii selambe badak ko kn...
Xpena tgk org ttelan bku menu ke??
Tp mgkin niat dia lain.. Xpe bsgke baik
Mgkin dia cm tu sbb dia confuse nk sdia brpa bji sudu sgla bgai tu
Kannnn so chilll je

Soooo .... Ni sj nk share .. Mgkin bnda2 cm ni pena jd kat skliling kita cuma kita je x prsan kn..
Tp ape pn stiap org ada cra nye tsndri

sorry if i love you

Sunday, June 2, 2013

june :))

Assalamualaikum

helo0o june

sedaarr tak sedarr june dtg lgi...

bru2 ni sy tlh khilngn seorg pacik yg sgt caring , funny n blalalala
msa mdpt brita pmergian nya, sdkit pun sy tak ngiss... 
sedg kn bunda sy tlh pon mnitis kn air mta...jika nk d bandingkn sy la org prtma yg mnerima pkhbrn itu
knp sy tak ngis ? sepnjg pjlnn mnuju ke ngri org utk mnunaikn tggugjwb utk mberi pghormatn trkhir itu sdkit pon sy tk ngis... y ? y? jika mrka akn bkata "mmg la ko tak feel... bukn daddy ko pn"
anda anda dan anda silap...

setibanya sy d kediaman arwah,, itu la kli ptma jiwa n raga sy tidak tkawal.. sprti t'imbau pristiwa 8thn lalu.
akhirnya tumpah air mta sy utk skalian kli nya.. wlupon pd ktika itu sy mrsakn air mta sy sgt munafik.
ssugguhnya mmg air mta kering utk suma itu...
tetapi stiap kx mlihat saudara rapat sy.... air mta sy akn mnitis....
mgkin ini bru bg nya...

suatu ktika 8thn lalu ,  sy juak mrsai pkara ini...ttapi dr sudut nya bbeza..
pd ktika itu sy sgt mentah... sy sgt kecil utk mmahami erti kehilangan...
pd sy ssuatu itu akn tkesan sketika sj pd wktu itu.

ayanda ktika spnjg hyt nya bsma kmi...,, d belenggu kesakitan... tp apa la aq sbgai ank yg masi kecil utk 
mmahami suma itu...

detik menjelang bfdy ayanda pd june inilaaa mngingatkn aq kpd sgla ssuatu....
8thn lalu, june, tidak ku sgka tidak duga itu adalah bfdy terkahir yg aq dpt wish w u dady...
pd ktika itu aq dtg ke hspital dgn pnuh kgembiraan bsma adiah ...
mlm itu kmi mngukir kenangan2 t'indah.dan hati ku kuat mngatakn dady da sihat...
tp aq silap..itu la trkhir kx nya dady bkata2.., syum n gurau senda utk kmi..

pmergian ayahanda tcinta masi segar d ingatan mskipn tlh lma blalu...

kpd saudariku.... kau sgt b'untg krn ALLAH pinjam kn dikau ayah spnjg usiamu 15thn...lebih bbnding aq.
ttp hrus ko ingt saudariku rmai lgi d luar sna x b'ayah.. ada yg xsmpt mliat ayah mrka... bgtu juga jungungan kita nabi muhammad khilangan ayh seusia 2bln dlm kndungn ibunya...

aq mngerti prsaan mu saudaraku..... bersabar laa... suma ini ada hikmat nya... :'))






sorry if i love you