Monday, June 23, 2014

Mulut orang

Assalamualaikum

Arini lg berapa hari ye nak sambut tibanya ramadhan?
Semoga diberi kesempatan . Aamiin

Bukan itu sebenarnya topik utama yg nak diperkatakan
Soalannya sekarang ni mulut org yg dok hari2 nak mengata
Tgk org tu gemuk mngata , kurus mngata, lawa mngata, buruk pon mngata.
Suma pon dok nak mngata. Tp kdg2 yg dikatakan semestinya kenyataan.
Tp pena ka perasaan org lain?
Dok mngata org gemuk debab badak tong dinosorr ingat org tu xda perasan ka?

Kita harus ingat, bukan kita yg lawa yg kurus yg cantik je nak hidup
Org2 lain tu pun kalu kita tanya dorg pun xmo jadi mcm tu.
Tp tu takdir Allah. Ya mmg takdir boleh berubah dgn izinNya setelah kita berusaha,
Tp klu dah dok mngata arie2 boleh rapuh harapan c kwn tu kn

Takpa ni sekadar perkongsian. Xda kena mengata dgn yg hidup or mati
Sama2 kita ambil iktibar
Semoga kita sentiasa dilindung n diberkati Allah SWT

sorry if i love you

Saturday, June 21, 2014

This is ur day

Assalamualaikum

Hye lama kita nak ckp arini birthday dida kita
Hihihi tetiba jk arini part of my family cerita2 about my dad.
N serta merta wat sy sebak

Dad i misss u so strong
I knw im a noty daughter for u. Sllu wat dad marah kan
Klu sy tau dad xlama ngn sy , sy nk peluk dad kuat2 ketat2 xmo lepas
Knp tkdirnya bgni pa? Ya Allah knp aq harus mpertikaikan qada qadar mu ? Astagfirullahalazim
Sememangnya aq hri demi hri mnerima suma ini dgn redha.

Pa sy nk peluk nk cium byk2. Huhuhh Allah sebak nya
Bru2 ni sy mimpi u pa.. U dtg u cium u pelu i.. allah upanya hnya mimpi.
Tp dpt la juak lepaskan rinduu ckit.

Pa, semoga Allah sentiasa memberkatimu.
Semoga Allah permudahkan urusanmu di sana


sorry if i love you

Saturday, June 14, 2014

Dear dida


Saat tiba nafas di ujung hela
Mata tinggi tak sanggup bicara
Mulut terkunci tanpa suara

Bila tiba saat berganti dunia
Alam yang sangat jauh berbeda
Siapkah kita menjawab semua
Pertanyaan

Bila nafas akhir berhenti sudah
Jatung hatipun tak berdaya
Hanya menangis tanpa suara
Ooo

Mati tak bisa untuk kau hindari
Tak mungkin bisa engkau lari
Ajalmu pasti menghampiri

Mati tinggal menunggu saat nanti
Kemana kita bisa lari
Kita pastikan mengalami
Mati

Dear dida... Epy fathers day. I wat knw hows i miss u so muchhhh
Dida ., best lagu tu. Tiap kali kaka dgr lagu tu., kaka mesti ingat dida
Dida kaka rindu sgt kat dida. Semoga Allah lindungi dida
Dida kaka tau kaka bukan anak terbaik utk dida
Dida tunggu kaka kat sana ya 

Dida i dunno sampai bila kaka boleh tahan hidup mcm ni 
I only hv mamy as my parent in the world 
Tiba saat i wish u are here wit me dida
But i wrong. U cannot back wit me n i must accepted tht

Dida tenang lah ko d sana
Semoga Allah memberkati rohmu
-al Fatihah-

sorry if i love you

Thursday, June 12, 2014

Pening

Assalamualaikum

Hye hye hye hye bye bye bye
Ntah la nyah. Sah meroyan kot sye
Dah penat tunggu awk
Penat tak penat sy tunggu juak u. Hahaha

Tiap kali ni wat entry sy ada masalah nak letak title
Tmenung haaa berejam fkir title je kot
Smpai bnda2 yg nak dtulis pon dah tlupa hahaha

Perasan tak sy msti wat entry jam 12mlm ke atas hihihihi
Bukn apa masa tu la sy mula refleksi diri.
Kosongkan fikiran . Reflek balik apa yg kita buat arini. Berbaloi ke tak?
Mula rancang apa nak wat esok. N hari2 seterusnya.

Nak cakap byk pon xtau nak ckp apa.
Sokiee..

Hati bergolak melihat kamu
Sukar diungkap dgn bicara
Mengejar dirimu tiada jemu
Walau terpaksa pergi kembara

Hihihi. Pantun tu x sedap pun buat2 sedap je lah ye
I loike create pantun. Ohhh dunia pantun. Lama dah tinggalkan sejak tamat sekolah
Tp tak bermakna terus lupus drpd jiwa. Jiiaahhhh i love bahasa.

Makin jauh melalut. Kbyeeee



sorry if i love you

Wednesday, June 11, 2014

Masih menunggumu

Assalamualaikum

Hhhmmm tiap kali cuba melupakanmu pasti ada saja sesuatu yang cuba utk mengingatimu
Kisah kita bermula dari perasaan meluat bertukar dgn sekelip mata
Perasan itu hadir tanpa aq sedari. Sesuatu ketika itu perasaan meluat terhadapmu hilang begitu saja.
Namun perasaan lain pula yg hadir. Setiap kali melihat dirimu, hati menjadi gunda gulana.

Bermula dari itu, diri tertanya2 knp itu tjadi? Hari demi hari perasaan semakin menebal.
Apabila bertentang mata dgn mu , jantung seakan berhenti seketika. Knp knp knp ??
Saban hari menanti kemunculanmu. Jika tiada maka mulalah hati tidak tenteram. Apakah itu falling in love??

Dari mulanya 1 maklumat pun tidak aq ketahui tentang dirimu
Akhirnya kuasa Allah nak tunjuk, maklumat tentangmu bertandang depan mata , masuk ke otak , tersimpan d hati.

Adakah kau juak merasakan apa yg aq rasa??
Adakah kau menyedari suma ini. ??
Namun aq masih mnggu respon darimu..
Apa pengakhiran kita ? Semoga berakhir dgn kebaikan. 

sorry if i love you

Sunday, June 8, 2014

le admirer

Assalamualaikum

hyiuuu korang.. apa kabar ? sihat ka rini ?
seja nak tanya kabar ek  ? ntah ada ntah xda yg tgk blog i ni kan.. y bother y bother y bother

o0hhh ye nak bbalik pada tajuk kita uols.. LE ADMIRER

tipulah sape2 yang xpena ada admirer ek.
sbgai mnusia kita da d anugerah atie dan perasaan. so pada i itu adalah lumpah

bercakap pasal admirer...admirer itu sendiri bermaksud peminat.
apabila kita ada meminati seseorg tu cthnya mulalah kita mgelarnya admirer.
mnusia ni kadang kala sifat malu sgt mnguasai diri. namun kehendak utk memiliki itu sgt tinggi

kdg kala ada individu yg mnganggap admirer ni adalah perkara biasa "alaa i je minat org tu je... sdp mata memandang"
kdg kala ada individu yg mnganggap admirer ni adalah sesuatu harapan agar diri dpt memiliki seseorg tu sdgkan dalam masa yg sama diri tidak mempunyai keyakinan yg tinggi utk bersemuka. [alaa muka2 miaww lettewww]

kesimpulannya, tidak bg i tak salah utk kita mempunyai admirer. secara tak langsung individu yg "diminati" itu akan mjadi inspirasi dlm idup seseorg tu. sebab yala kan kita xtau apa nasib kita ek. so jln tbaik doa je ek.

_sekadar perkongsian_
_xde kena mengena dgn yg idup/mati_

daaaaaaaaaaaaaaaaaa~~~

sorry if i love you

Saturday, June 7, 2014

knp bgni ?

Assalamualaikum

apa korang rasa kalau benda tu bukan kerja korang pastu korang kena hadap?
dah tuh penghujung nya korang juak kena hamun.
Ya ALLah gugur airmataku. terguris hati ni
mengenangkan manusia yg sememangnya bertanggungjawab atas keja2 itu
namun dia pula bersenang lenang aku pula yang menangis

inginku turut hatikan mau saja dilempar segala amanah.
namun masih mempunyai tahap kesabaran hanya mampu terluah dgn linangan airmata

mengapa kau mjdi manusia yg sgt keterlaluan.
seperti tidak ada manusia lain yg berhak bbahagia.

ALLah tau segala. semoga ALLah membalas segala perbuatannya.

:'(

sorry if i love you

Bila nak bercerita

Assalamualaikum

Yaaa dis is saturday
Dis is weekend
So wat sud i do ? Hhhmmm dunno.

Patut weekend2 mcm ni kita bw la diri utk beriadah right bsama org2 tsyg.
Mna yg mls rsa2 xpyas lg peluk bantal2 kat bilik tu, sila laaa silaa. Peluk la smpai lusa

Klu i , i suka bawa my fruitchild g swimming. Al maklum la panass2 ni kan .. Ohhh msia ku. Hihi
Tp arie2 ni xla kot. My fruitchild suma nk mnja2 nk ulit2 ngn parent depa. Xpala.
So i pon nk riadah la dlm bilik . Riadah sgt HAHAHAHA
Riadah laa tu. Wit music + novel + reading + on9 .. Oohhh heaven
Mmandangkan i mmg jrg tgk tv n mmg x bkesempatan lgsung .

So uols jgn sia2 weekend anda. Hihihi
Ceyaaaa

sorry if i love you

Oh ikan emas kuuu

Assalamualaikum

Bila hati mulai tertarik
Saban hari menanti kamu
Mulanya hati bagai dicarik
Tapi kini merindukanmu

Ehh dahh mai dahh mood tuu.. Hehehe

Alkisah
Seorang yang mempunyai rupa paras yang menjadi idaman setiap gadis termasuk diriku
Aku pada mula sungguh cuak akan dirimu yang membuatkan aku tercabar
Aku paling pantang ada keta tak reti sabar n mentang lah bawa keta mahal sesuka hati je ingat tu jalan nenek kau.!

Bermula dia hari itu aku sering berjumpa dgn c pemilik keta mewah itu. Dgn rasa gerutu nya aku nak tau sgt siapalah pemiliknya
Kuasa Allah nak tunjuk aku pun terserempak lah dgn pemilik keta itu
Waaaa mulut kata benci tapi kenapa hati mulai berdegup kencang saat melihatnya
Benarlah kata org jgn benci sgt nnt jd suka sgt
Hahahaha mula dari hari itu aku mula merasakan sesuatu terhadapnya
Adakah dia juak begitu? Meskipun hanya respon mata ke mata sj yang berlaku apabila terserempak (selalu terserempak) aku tetap dapat merasa degupan itu.

Daripada aku tak 1 apa pula tentang dirinya, dgn sekelip mata Allah nak tunjuk sekali lagi aku dapat tau serba sedikit tentang dirinya.

Aku akan menunggu

Goodnite. Sweet dream



sorry if i love you

salam kerinduan

Assalamualaikum...

salam kerinduan wat dunia mayaku
hmpir setahun aq mjenguk ruangan ni dek tuntutan tugas yg byk..
hmpir sthn lalu itu juak plbgai cabaran dugaan aq lalui tnpa smpat catatanknnya utk djdikan sejrah

namun arie ni 6.6.14 entry pertamaku d tahun 2014 ni.

sebelumnya syukur atas nikmat kehidupan yang dberikan ALLahurabbi.
kini 2014 sdh hmpir stgh perjalanan nya. bgtu cpt masa blaku.
tlalu byk kisah ingin d kongsikan . nmun atas kekangan msa sgalanya blalu bgtu sj.

bulan Jun juak bru sj mbuka tirainya. mnyedarkan wahai mnusia hidup ini pnuh wrna wrni
bg yg muslim tak lama lg bakal menyambut ramadhan bulan pnuh kberkatan.
semoga ALLah sntiasa mberi kesempatan utk kita sma2 muhasabah diri.

rentetan sepanjang 6 bulan d 2014 yg dpt disimpulkan

jan & feb - amat la bahagia bg diriku krn dberi kesempatan utk mcri pluang pkerjaan. buln ini aq mulai                             sebok dgn kerja2 d klinik.

Mac  -  sebok dgn urusan persekolahan . meskipon sdh tamat high certificate nmun masi ada yg prlu                         dselesaikan

April & May - msa yg dgunakan spnjg 2bln mghadap kesibukan bkerja kini d tebus dgn mluahkan msa bsma                        kluarga

Jun - kini masanya utk bekerja semula. mcri pngalaman dan mpelajri plbgai yg masi blum ckup utk mjdi                 seorg mnusia. semoga dpermudahkan segala urusan.

to be continue nxt entry ________________  salam

sorry if i love you