Friday, March 18, 2011

kmas2 . . .

nmpk nya sesi selongkar bilik tidakkk berakhir bgtu sja kmrin . . .
continue lek today . .  . makk aikkk . . mcm2 i jumpa .  .
suma adiah2 msa befday party i since 2009 mybe . . i forget it . ..
wow ! lucu ada.  . rsa kick2 ada .  . ui na . . . mybe byk agi tu yg aq ndk jumpa . . .
mcm mlombong bji timah sua i rsa .. . waakkaakaka!
adiah2 tu aq tapuk sbnrnya . ..  bab org yg bgi adiah2 secret admirer . ..  wakakakakakka !  ..  .tapuk punya tapuk nie laa jdinya. . . .hehe


aikk . .  the cute box say DARLINK . . ..  thankkk gak to yg bgi tu . . . luvvv u darlink . . .


sorry if i love you

Thursday, March 17, 2011

luuulooo0o0liiii . . .


If I let you go
Something I belong
Forever will be gone
The love is never shine
Is so hard to say since you far away
Nothing gonna do
The love is only you
To the end of time
I’ll be missing you

Harus ku akui
Sampai detik ini
Tak akanku lupa
Kisah cinta kita
Abadi untukmu
Kan ku ukir indah namamu


<<SLMT TGGAL  , GUD BYE >>

sorry if i love you

Sunday, March 13, 2011

jeng jeng jeng . . .

mod - :'(
apa yg jeng jeng jeng . . .
hhhmmm . .  sjak akhir2 nie  . .  i asyik ingt kat org yg jauh dri i . .
org yg daa tak pena nakk caring kat i . . .
org tu daaa pegi jauhhhhhhhhhh dri i. .
agak nya daaa lupe kan i . . .
mlm2 i ngis smpai jam 2 3 pgi . . pgi mta pon mantap jua . .  cm lin dan  ..  hehe
i pon xtau  . .  rindu ka ? syg ka ? sdih ka ?
mybe i kna ikut diorg nie pegi . . .
but if ikut diorg nie pegi .  . . how about my mum , my grandma . . ?
i still love them . .
2 person it very important in my self now are my mum n my grandma . . .
but i pon love gak ngn 2 person yg slalu caring ngn i nie . .  they r my dad n my grandpa  .
misss a lot to them . . huhuhuh

duuuuu .  . . i have to go . . .  bye ! muaaahhhh


sorry if i love you

Saturday, March 12, 2011

cerpen sye smpena mggu bhsa 2011 smktf

KASIH IBU MEMBAWA KE SYURGA , KASIH BAPA KEKAL SELAMANYA
     Aku dibesarkan dalam sebuah keluarga yang agak berkemampuan . Dari kecil apa yang aku inginkan pasti akan ditunaikan oleh kedua ibu bapaku . Aku hanya mempunyai seorang adik lelaki . Kami dibesarkan dalam sebuah rumah yang cukup untuk  menampung kami sekeluarga . Bapaku seorang yang garang tapi aku selalu mendoakan supaya sesuatu hari nanti beliau akan berubah . Ibuku seorang ibu yang penyayang. Saat aku menangis atau saat aku berada dalam kesulitan , ibu selalu berada disamping ku .Seusia anak kecil yang tidak mengerti apa erti kehidupan , sering merungut  jika kesulitan menyapa diri . Begitulah aku . Aku hanya mengejar kemewahan , keselesaan dan kenikmatan  dunia . Tetapi dalam masa yang sama , aku juga mencari sinar kebahagian dalam keluargaku .Hari demi hari , aku tumbuh membesar bersama kasih sayang ibu bapaku  . Aku dan adikku diberikan  pendidikan yang cukup  . Ilmu fardu ain mahupun ilmu fardu kifayah .Ibu bapaku sangat menitikberatkan pendidikan . Bapaku sering berpesan kepada kami adik beradik ,  tanpa ilmu kita tidak akan hidup seperti manusia . Pesan bapa masih aku pegang hingga kini . Kegembiraan , kegirangan , kesedihan , penderitaan  kami lalui bersama seisi keluarga .
     Pada suatu ketika ,dimana aku sedang meningkat dewasa dan baru ingin mengenal dunia , Allah SWT telah menduga keluargaku dengan pelbagai cubaan . Bapaku mengalami penyakit ketumbuhan di bahagian belakang tubuh badan nya . Ketika itu , aku berusia 10 tahun  . Aku melihat penderitaan bapaku , aku menangis . Seperti aku dapat merasakan kesakitan yang dialami oleh bapaku . Bapaku sering berulang alih ke hospital . Ketumbuhan yang dialami bapaku sangat serius . Penyakit tersebut semakin hari semakin menyiksa jiwa dan raga bapaku . Peristiwa yang sangat menyayat hatiku disaat takbir raya pada tahun itu bergema , bapaku tidak lagi dapat ke masjid seperti orang lain untuk menunaikan solat sunat aidilfitri . Beliau terlantar sakit . Walaupun begitu , bapa tidak ingin melihat anak – anak dan isterinya bersedih . Bapa menyuruh ibu membawa kami pergi menziarahi nenek dan atok di rumah . Dengan berat hati , ibu akur dengan arahan bapaku . Menurut bapa walau apapun terjadi ibu bapa harus diutamakan . Bapa mengizinkan ibu pergi bertemu ibubapa di pagi yang hari yang penuh barakah itu . Tangisan sanak saudara menyelubungi kediaman nenek dan atok ketika ibu memohon ampun kepada kedua ibu bapanya .  Nenek dan atok sangat memahami situasi kami sekeluarga . Mereka juga sering memberi dorongan kepada ibu supaya tabah menghadapi dugaan Allah SWT . Tidak lama selepas itu , ibu mendapat panggilan dari bapa meminta kami pulang dengan segera . Setibanya kami di rumah , aku melihat betapa bapa tersiksa . Saat itu aku hanya mampu berdoa agar Allah SWT meringankan penderitaan yang dialami bapa .
     Selepas kejadian pada pagi syawal itu , kini sebulan telah berlalu . Bapa kini sudah menjalani pembedahan . Dengan izin Allah SWT , penyakit bapa dapat disembuhkan . Aku mula melihat cahaya kebahagian mula menyinari keluargaku yang telah sekian lama suram . Bak kata pepatah , langit tidak selalu cerah . Bapa didapati menghidap kanser paru – paru kesan pembedahan tempoh hari . Doktor mengesahkan bahawa jangka hayat bapaku hanya tinggal enam bulan saja . Dalam tempoh enam bulan itu , bapa memang telah menunjukkan reaksi negatif . Beliau sering sesak nafas . Hospital ibarat rumah kedua bagi bapa . Pada tarikh 21 Jun  2005 , kami meraikan hari lahir bapa di hospital kerana pada ketika itu bapa dimasukkan ke wad kerana mengalami sesak nafas . Walaupun serba kekurangan , tetapi aku melihat bapa menitiskan air mata tanda terharu . Tanpa disedari tempoh enam bulan yang diramalkan oleh doktor itu jatuh pada hari yang sama dengan hari lahir bapa .
     Allah SWT maha berkuasa . Semuanya telah tertulis sejak azali .Tiada seorang pun dapat mengelak .Allah SWT seperti memberi peluang kepada ayah untuk kali terakhir bersama – sama ahli keluarganya untuk menikmati kebahagiaan sebelum Allah SWT menjemputnya . Pada malam itu , bapaku hanya tersenyum melihat gelagat aku dan adik yang terebut-  rebut untuk duduk disampingnya Ibu hanya tersenyum  .Disaat kami kami riang tawa berada disamping bapa ketika itu ,  tiba – tiba penyakit bapa menyerang . Bapa mengalami sesak nafas . Beliau memerlukan bantuan alat pernafasan untuk  bernafas . Sebelum itu , satu – satunya perkataan yang keluar dari mulut bapa ialah “jaga anak – anak kita” . Ayat itu ditujukan kepada ibu . Air mata ibu berjujuran jatuh ke pipi . Betapa tidak disangka begitu cepat masa berlalu . Baru seketika kami melihat senyum tawa bapa . Seminggu telah berlalu . Bapa masih tidak sedarkan diri . Doktor juga sudah mengesahkan bahawa bapa hanya bergantung kepada alat bantuan pernafasan saja . Ketika itu , aku sudah menjangka sesuatu akan berlaku . Jika tidak hari ini , esok . Jika tidak , lusa . Ternyata andaianku tepat . Bapa pergi meninggalkan kami tiga beranak . Aku pasrah . Mungkin lebih baik bapa pergi mengadap maha Pencipta daripada beliau terus menderita .
     Selepas pemergian bapa , ibulah yang menguruskan segala urusan pejabat bapa . Ibulah yang bertungkus lumus membesar aku dan adik seorang diri . Ibu bekerja siang dan malam demi keselesaan anak – anak . Aku , berasa sangat kehilangan .  Kebahagiaan yang aku cari selama ini masih belum kutemui .Ibu tidak pernah mengenal erti penat . Meskipun sakit , ibu tetap bekerja keras semata – mata untuk mencukupkan  keperluan anak – anak . Ibu menguruskan sebuah syarikat peninggalan arwah bapa .Syarikat ini merupakan sumber kewangan keluarga kami . Tanpa syarikat itu , kami ibarat seekor ikan yang terdampar di daratan. Kadangkala aku sedih melihat pengorbanan ibu .Aku bertekad dalam hati , sesuatu hari nanti aku pasti membalas segala jasa ibu dan pengorbanannya terhadap kami dua beradik .Kini aku sudah bergelar mahasiswa tahun terakhir bidang perubatan dan kedoktoran di Universiti Perubatan Antarabangsa ( International Medicial University ) . Hari yang penuh bersejarah dalam hidupku iaitu Majlis Graduasi Universiti Perubatan Antarabangsa . Aku keluar sebagai seorang doktor pakar perubatan sakit puan . Kini aku bertugas di hospital dimana tempat aku dilahirkan 25 tahun yang lalu . Adik kini berada di Matrikulasi Labuan dalam bidang sains hayat . Adik melanjutkan pelajarannya setelah cemerlang dalam SPM iaitu mendapat 10A+  . Ibu kini dimamah usia . Aku ingin ibu menjadi seperti permaisuri dalam istana . Hanya duduk diam saja  dan tenangkan fikiran . Aku akan mengalas semua tanggungjawab keluarga . Cukuplah  setelah bertahun –tahun ibu tidak henti – henti mencari rezeki untuk membiayai kos pengajian aku dan adik . Sesungguhnya kasih ibu tiada tandingannya . Ibu seorang yang tabah menghadapi dugaan Allah SWT . Seorang yang kuat semangat dan tidak pernah berputus asa meskipun telah kehilangan orang yang tercinta . Tanpa ibu siapalah kita . Kasih ibu membawa ke syurga , kasih bapa kekal selamanya .  

sorry if i love you

Sunday, March 6, 2011

btul jua . .

jIKa tIAda kesUSAhan , PenDERITaan , kepENATan , KeSENGSAraaN , kePAYahan , taNGISAN , keSEDIhan  . . . mAKA tIADA iSTIlah  A+ akAN mENyapAmU wAHAi aNAK adAM . . 

sorry if i love you