Thursday, January 29, 2015

aku senyum?

Assalamualaikum

sangat munafik diriku
aku senyum demi senyuman orang lain
aku ketawa demi tawa orang lain
tapi aku? siapa yg ada untukku..

kenapa aku dari dulu nasibku begini
ya memang aku cukup segala dari segi kewangan
tp kasih sayang? kebahagiaan?
zero kosong nol 0

aku sering menangis
aku menangis melihat kebahagiaan org lain
Allah.................(sambung nanti x mampu menahan sebak)

sorry if i love you

tolonglah jangan kacau kami

Assalamualaikum

hendak menangis tak berair mata
mungkin terlalu penat menangis
air mata pun dah tak dah.

kenapa ko muncul dalam hidup kami
ko seakan ambil kesempatan atas kebaikan kami
perlukah kau buat bgtu?
ko sedar la ko sepa.

aku pun taktau lah apa mau cakap
aku sgt kehilangan punca skrg ni
kadang kala gunting sudah ditangan
namun segera diri mengucap

Allah Allah Allah...
bantuan la aku ya Allah..
aq tak kuat..
berdoalah di sejadah bukan di keyboard.

ya betul. tapi ini lah salah satu yg hanya mampu aku buat
aku seakan tiada tempat berpaut
hanya padaMu ya Allah..

KAU TOLONGLAH JANGAN KACAU KAMI ! 

sorry if i love you

Monday, January 26, 2015

Rinduku utkmu

Assalamualaikum

Lama tak bersua
Keksah cuba mencari secebis kekuatan utk bekalan hidup
Hidup di dunia yg fana ini penuh cabaran dan dugaan yg mencengkam jiwa dan sanubari
Air mata menjadi peneman setia

Saban hari hinggalah hampir 10 tahun perginya kekasih hati
Dia yg bergelar ayah bapa daddy abi dida
Perginya tanpa sebarang peringatan
Allah menduga yg namanya anak adam agar lebih bertaqwa kepadanya

Setiap yg berlaku disekeliling saat mengancam perasaan
Semakin hari perasaan merindui kekasih hari semakin menebal
Ingin sekali waktu diputar
Namun apakan daya upayaku hanya sebagai seorang penghutang di bumi yg luas terbentang ini

Garangmu tengkingmu nasihatmu belaianmu senyumanmu
Sentiasa menyapa di jiwa
Rapuhnya hati ini utk terus menghadapi semua ini
Senyum diluar tidak menjanjikan senyum di dalam

Teringat saat saat mengucup dahimu
Begitu dingin tanpa sebarang balasan
Tika itulah hati mulai berbisik kpd diri
Tabahlah wahai hamba Allah ini sudah masanya

Leraikanlah kucupan terakhir utk insan teristimewa dlm hidupmu
Ikhlaskanlah dia menghadap penciptanya.
Janjilah dan ingatlah bahawa dirimu juga akan menyusul
Berat dugaan sukar terkata namun apakan daya

Allahuakbar Allahuakbar Allahakbar
Hebatnya Qadak dan Qadar Allah
Begitu rapi perancanganNya

Allahurabbi... Alhamdulillah aku terpilih antara hamba yg menerima begini hebat
Kuatkanlah aku ya Allah. 

sorry if i love you

Tuesday, January 6, 2015

tiada manis sebelum pahit

Assalamualaikum

keksah nak cerita pasal pengalaman ke menara gading
semua pastinya ada menanamkan impian untuk belajar ke universiti kan
begitu juga keksah. namun perjalanan keksah begitu berat dan banyak rintangan
namun perjalanan harus diteruskan

bermula dari lepas spm
semua berlumba2 nak sambung belajar kan
begitu juga saya. bila result keluar tak lah teruk mana tak lah baik mana. so so je. hihi
then semua panggilan u n matrik tak dapat, agak kecewa kat situ. namun tetap redha.
hati merelakan melihat rakan2 yang lain dgn senyuman kebahagiaan disamping keluarga
namun aq? kupujuk hati . belum masanya. masaku bakal tiba in shaa Allah.

rezeki d stpm akhirnya
mulakan perjuangan namun hampir putus asa dek kerana dugaan yang begitu dahsyat
ditengah perjalanan diuji dgn tawaran diploma sedangkan stpm telah kulalui 1 semester
hati kuat mengatakan teruskan stpm mungkin rezeki ko mmg stpm.

stpm diharungi dgn pandangan masyarakat sekeliling.. " laaa setakat stpm je?"
dgn cemuhan segelintir guru2 aliran perdana yg anti-f6
dgn assignment ala ala universiti.
stuktur pembelajaran ala universiti dan label soalan stpm tahap ketiga sukar di dunia.

akhirnya tamat stpm. sempat bekerja mengambil pengalaman
memohon itu ini tapi 1 pun tak saangkut
result tidaklah seteruk mana pun.
andai belum masanya tak ke mana juga.

pemohonan demi permohonan dibuat
rayuan demi rayuan dibuat
atas kesabaran yang tinggi akhirnya rezeki datang
jadilah saya seperti mana saya hari ini

apa yang penting disini
DUIT
D - DOA
U - USAHA
I - IKHTIAR
T - TAWAKAL

yakin dengan janji Allah
restu ibu bapa
restu guru2
kesabaran yg tinggi

peganglah 4 prinsip itu... in shaa ALLAH kejayaan dunia akhirat MEMANG UTK KITA

so adik2 yg baru nak mengorak langkah itu...jgn cpt melatah
jangan malu bertanya
pengalaman mendewasakan kita

_______________SELAMAT BERJUANG ________________


sorry if i love you

detik demi detik

Assalamualaikum

sabar hati.. sabarlah wahai hati...
hhhmmmmm menanti detik nak balik rumah..
rumah ohh rumah tunggu lah kedtgn

cuti semester kini bermula
sedar tak sedar dah nak habis keksah 1 semester kat sini. Alhamdulillah.
walaupun pelbagai dugaan dan cabaran datang bertubi - tubi
dengan izin Allah semua dilalui dengan tabah

keksah nak balik weeeiiii
memang tak sabar nak balik.
rumahku syurgaku.... heaven... hati keksah dah fly dulu balik weeii.. keksah still ada 2 paper to go babe...
seburuk mana pun rumah anda, tapi itu lah tempat paling selesa dalam hidup anda

disamping menanggung kerinduan yang teramat
bekalan rindu kini hampir takat terakhir
rindu rindu rindu rindu
hujan emas di negeri orang hujan batu di negeri sendiri..

itu sekadar peribahasa melayu
peribahasa yang dicipta untuk memberikan pengajaran/sindirin/teguran kepada masyarakat
peribahasa sangat relevan dalam jiwa kita
indahnya bahasa andai diperkasa

cop cop cop dah kenapa masuk dalam kebahasaan ini
okokok maaf maaf aura dak bahasa terkeluar
bukan apa saja nak asa
kang tak guna luput pula.

later we continue.. byee dudeeee

sorry if i love you

Sunday, January 4, 2015

menanggung rindu

Assamualaikum

keksah sangat rindu akan mereka2 yang sgt bermakna dlm hidup keksah.

kesayangan...

my duckdoll

my diamond...

my pearl..

berilah sinar kebahagiaan kepada kami ya ALLAH
berkatilah kehidupan kami ya ALLAH
___________________________________AAMIIN______________________________________

sorry if i love you

Anugerah dariNya

Assalamualaikum

mai mai mai mai... hangpa sihat ka?
baguih lah kalu sihat.

hhhhmmmmm dunia ini penuh liku dan berduri
teruslah pandang ke hadapan meskipun jalan yg kamu lalui sakit
sesuatu yang terjadi pasti akan terjadi
Allah juga pernah menyebut kun fayakun...

kadang hati mulai bertanya
beratnya ujian kami ya ALLAH.
lepas 1 , 1 lagi ujian yang datang
tapi sering muhasabah diri..

ujian datang tidak melebihi batas kemampuan seseorang
meskipun berat lalui lah ia dengan keikhlasan
walaupun berat tapi ringankan hati redha akan ketentuannya
Allah menduga makhluk tanda ingatan

kadang kita perlu menangis utk ketawa
menangis lah atas keinsafan kita
menangislah atas taubat kita kepada ALLAH
Anugerah dariNya pasti ada untuk hambanya... in shaa ALLAH..


sorry if i love you

Saturday, January 3, 2015

ceritera bermula

Assalamualaikum

keksah here... hye mina hye mina... ko mesti skodeng keksah kan.. okokok
mesti korang pelik kan entry keksah ni byk huruf
material grafik kurang digunakan kerana......
kekadang keksah update guna fon.. fon tu pula terlebih canggih tak boleh pula link utk media.


okokokok jap bagi keksah lalu...

1st of all untuk share la sikit about my life... hakhakhak... kalau tak suka sila tutup mata dan potong lien internet. kbye.


this is my ^___^  *isi lah tempat kosong sendiri ok.. kbye
dah tgk ke belum #mannisnyacinta ? haaa !! superBBB .. sila tgk!
sebelah tu baik sebelah lagi tu senget yg tengah tu hantu. HAHA
merenung ke luar jendela... mengakui kebesarannya... hahaha ... kbye

hidup umpama wayang.
wayang adakala dicorakkan oleh kehidupan.
dari wayang lahirkan sesuatu pentas kehidupan
wayang juga mampu mencorakkan kehidupan

manusia tidak lepas dari melakukan kesalahan
manusia tidak dari melakukan kealpaan
namun manusia juga masih ada peluang utk kembali
selagi hayat dikandung badan. selagi jantung masih berdegup..

tidak yang mustahil di dunia ini dengan izin ALLAH SWT.


sorry if i love you

Thursday, January 1, 2015

Perasan bagus

Assalamualaikum

Pong pang pong pang pong
Cerita cakap itu bagai ini segala
Tapi diri sendiri tak tengok
Cakap macam kau je yang bagus dalam dunia ini

Cakap orang salah ini salah itu
Tapi salah sendiri ko tak nampak kan
Aaiiisshhhh menyirap tul keksah kalau macam ini
Bersyukur lah korang ada kawan macam keksah ni.

Sabar je la. Macam2 dugaan ya Allah
Mengucap keksah macam ni
Jangan sampai keksah jadi makmah pula
Senget tul. Rosak mood betul lah.

Keksah ni nak study lagi
Fikir hal ko la tak habis2 nak cari pasal
Semoga Allah memberi kebenaran lah kepada kita
Penat keksah macam ni. Jadi kekbar lah tak lama g
Asyik kena sabar je.

sorry if i love you

2015

Assalamualaikum

Tibanya tahun 2015
Mengimbau kenangan yang ditinggalkan
Terkenang hari hari yang bakal ditempuhi
Kuat kah aku. ?

Tahun ini sedikit sebak bagiku
Cukup 10 tahun dida pergi
Kalaulah 10 tahun lalu mampu aku kembalikan walaupun sedetik

Andai ku tahu
Inginku kucup pipinya
Akanku belai rambutnya
Akanku genggam tangannya seeratnya
Semuanya untuk bekalan kerinduan sepanjang usia kami

Tenanglah wahai ayahku
Doakan sentiasa untukmu
Semoga syurga buatmu
Ibu dan adik akan ku jaga selagi hayat dikandung badan
In shaa Allah

sorry if i love you