adakah hanya sebuah tarikh?

Assalamualaikum

tarikh keramat bagi diriku
tarikh ini saban tahun ku tanggu
tarikh yang dahulunya membuatkan ibu dan ayah menangis gembira
tarikh saat aku melihat dunia

namun, tahun ini tahun yang sgt mencabar bagiku
saat aku perlu berdiri teguh di hadapan insan yg aq sayang
di saat aku perlu mempertahankan insan - insan yang ku cinta
linangan air mata puas menemaniku

aku adalah aku
aku bukan seorang yang perlu dibanggakan
malah aku tidak punya apa2 utk dibanggakan
aku juga seakan tidak pernah membanggakan insan yg ku syg

syukur ya Allah...
ini tahun yg ke 21 Engkau pinjamkan aku nyawa ini
utk ke 21 kali nya
aku tak pasti seberapa lama lagi akan boleh meminjam nyawa ini

kantung air mata pecah juga mengenangkan nasib diri
aku terlampau jahil dlm kehidupan ini
kali ke 12 hariku tanpa bapa
kali pertama melalui hariku nun jauh di rantau org

andai dapat org2 yang ku syg berada disisi
andai dapatku kukucup pipi lembut kedua yg tersayang
inilah hariku..
hari lahirku ke 21...

Comments

Popular posts from this blog

temasya sukan smktf 2011

wow !