Rapuhnya jiwa ini

Assalamualaikum

Mengenangkan hidup ini
Hati begitu rapuh
Nikmat berkeluarga belum pernah dirasa
Bukan mudah mengharungi hidup begini

Hidup yg sgt daif dari segi kasih sayang
Pergi abah membawa separuh jiwa kami
Bagi aku sgt kehilangan
Namun apakan daya melawan takdir

Aku juga menginginkan sebuah keluarga yg sakinah
Lengkap segalanya dunia dan akhirat
Ingin merasai nikmatnya kekeluargaan
Namun apakan daya melawan takdir

Kini aku rasakan sgt kosong
Ditambah lagi harus berpisah dgn ibu demi mengejar segulung ijazah
Saban hari menanggung rindu
Tapi kenapa ibu seakan tidak memahami itu?

Kenapa bu?
Pernahkah bu pikir perasaanku
Saat menempuhi peperiksaan akhir aku menangis bu dlm dewan yg begitu gah
Kenapa? Kerana terbyg wajahmu ibu. Satu2 nya insan yg ku punya.

Tapi kenapa bu?
Fokusmu bukan padaku lagi bu
Aku masih perlukan sokonganmu bu
Tolonglah dengarkan suara hatiku bu. aku merayu... T__T

Ya Allah hanya engkau mengetahui segalanya
Tolonglah aku ya Allah...

Comments

Popular posts from this blog

wow !

This is ur day

lelaki ncem VS lelaki x'ncem