warkahku untuk mereka

Assalamualaikum

aku tahu aku jahil
aku tahu aku sering menyakiti hati mereka yang tersayang
aku tahu aku tak selalu membanggakan mereka
dan aku tahu tujuanku hanya ingin membuat sehabis baik untuk mereka

kadangkala hati memberontak ingin meluahkan sesuatu
dek kerana jiwa ini masih wajar dan hormatkan mereka
segalanya ditelan begitu sahaja
bak menelan sebiji durian bersama - sama kulitnya

siang dan malam fokus utama hanyalah mereka
perasaan yang kian membunuh membuak - buak
perasaan yang lama terpendam
meronta - ronta ingin keluar melalui rongga mulut

tapi pasti akan ada hati yang terluka
dipujuk hati untuk bertenang
merekalah satu - satu yang teristimewa
mana mungkin hati membenarkan mereka disakiti dengan tindakan mulut

tanpa disedari hidupku bergelumang kesedihan
aku bersedih atas kebahagiaan orang lain
namun aku cuba pasrah
mengapa tidak untuk aku berkorban demi mereka

mereka telah banyak berkorban dan bersabar denganku
mereka tidak pernah mengatakan semua itu
mereka selalu tersenyum meskipun pahit
merekalah IBU DAN AYAHKU DUNIA DAN AKHIRAT

Allahuakbar Allahakbar Allahakbar
peliharalah mereka dari api nerakamu
tempatkan mereka di syurgamu yang tertinggi ya ALLAH

Comments

Popular posts from this blog

wow !

This is ur day